پاسخ فوری رهبری به نامه دیرهنگام وزیر بهداشت!

? در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش #ویروس و بار بیمارستان‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی #کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.
? در مرقومه رهبری خطاب به آقای روحانی آمده است:

? «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی بخاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملّی مقابله با کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است، انجام گیرد».

? نمکی در نامه خود به رهبر انقلاب پس از برشمردن علل و زمینه‌های گسترش بیماری و فشار سنگین بر کادر درمان، به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده را ضروری دانست و نوشت:

? «شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و بکارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد».

✔️ رونوشت دستور رهبر انقلاب اسلامی برای رئیس‌جمهور منتخب نیز ارسال شده است.

? این نامه دیر هنگام وزیر در آخرین روز وزارت، در حالی صورت گرفت که از یک طرف؛ بیش از یکسال است که تصمیمات و راهبردهای ستاد مقابله با کرونا مورد انتقاد خبرگان امر بود و متاسفانه گوشی برای شنیدن نبود

? و از طرف دیگر؛ آقایان مرتب ادعای موفقیت و مدیریت جهانی کرونا را داشتند و هر بار عجز مدیریتی شان بیشتر بر مردم و کادر بهداشت و درمان، رنج و زحمت ایجاد می نمود و لذا بسیار عجیب و دردناک است.

? دو ماه پیش آقای روحانی اعلام کرد که پیک چهارم، پیک آخر کروناست و ابراز امیدواری کرد که دولت را بدون کرونا تحویل خواهد داد. اما برعکس به پیک پنجم رفتیم، آمار مبتلایان به بالاترین حد در طی دوره کرونا رسید و آمار مرگ و میر هم امروز ۴۱۱ نفر شد.

? اکثر حرفهای آقایان روحانی و نمکی مثل سایر حرفهاشان، همین قدر با واقعیت های امروز جامعه، فاصله داشت.

? امید آنکه دولت منتخب و ملت عزیز در یک هماهنگی قوی بتوانند بر این شرایط فائق آیند. ان شاءالله

❇️ امام صادق(ع) می فرمایند؛

? ثَلاثَةٌ تُعقِبُ النَّدامَةَ: المُباهاُ، و المُفاخَرَةُ، و المُعازَّةُ

? سه چیز پشیمانی در پی دارد: به خود بالیدن، فخر فروشی و چیره جویی بر دیگران

? عصر روز دوشنبه 11 مرداد ماه 1400

✍ منبع: https://www.instagram.com/p/CSEx5FUotN-/?utm_medium=share_sheet

برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

 

 

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا