نماینده مجلس: اقدام معاون وزیر در تمسخر طب سنتی غلط است

پژمانفر: مجلس باید مطالبه گر حقوق طب سنتی از وزارت بهداشت باشد

نماینده مجلس: اقدام معاون وزیر در تمسخر طب سنتی غلط است

در پی انتشار نامه دکتر ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت در پاسخ به درخواستی مبنی بر راه‌اندازی دوره‌ های تکمیلی تخصصی طب سنتی، استفاده از واژه ها و الفاظی نامناسب در توصیف این نوع از طب، توسط وی، واکنش فعالان طب سنتی را به همراه داشت. انجمن علمی طب سنتی ایران نیز در واکنش به این اقدام در بیانیه ای اعلام کرد: «شگفت ‌انگیز است که در شهریور ماه سال 1399 خورشیدی، همچنان شاهد تعارضی چنین آشکار در بیانات معاون تحقیقات وزارت بهداشت، با نقشه جامعه علمی کشور، الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت، سیاست ‌های کلی نظام سلامت، سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی (مصوب شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، تیرماه 1392)، برنامه ‌های پنج‌ ساله پنجم و ششم کشور، منشور احیاء و کاربرد طب سنتی ایران (وزارت بهداشت، بهمن‌ ماه 1392) و دیگر اسناد بالادستی این حوزه هستیم.

چگونه ممکن است که فردی در لباس معاونتی مهم در یک وزارت استراتژیک، که اتفاقاً باید مجری سیاست‌ های کلی و اصلی نظام باشد، اینچنین پس‌از 7 سال کارشکنی و مقابله عملی با هرگونه ارتقاء و پیشرفت یک سیاست کلان کشور، که مورد استقبال بی ‌نظیر مردمی نیز هست، اینگونه به تمسخر و توهین به یک رشته علمی و رسمی کشور می‌ پردازد؟!»

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حکیم نیوز، در واکنش به این اقدام، آن را غلط توصیف کرد و اظهار داشت: چنین برخوردهایی با مقوله طب سنتی اشتباه است و ضرر آن به مردم می رسد.

این نماینده مجلس اقدام معاون وزیر بهداشت را غیرمنطقی و غیرقانونی دانست و ادامه داد: مجلس به ویژه فراکسیون طب سنتی باید به این مسئله ورود کند و از وزارت بهداشت مطالبه گر باشد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا