گوشت شتر، غذایی پر خاصیت و سالم

دکتر محمود رضا فقیهی متخصص طب ایرانی: استفاده حداقل سالی یکبار از  گوشت شتر در روایات و احادیث نیز سفارش شده است  از دیدگاه طب ایرانی نیز این گوشت دارای ارزش غذایی بالایی است به طوری که حداقل سالی یکبار مصرف آن توصیه می شود.

گوشت شتر از نظر مزاجی در درجه سوم گرمی و خشکی است ، طعم آن کمی شیرین و از نظر ظاهری شبیه گوشت گوساله و کمی تیره تر است، گوشت شتر سرشار از املاح کلسیم فسفر سدیم و پتاسیم اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها است.

بدلیل وجود ویتامین های فراوان گروه ب خاصیت آرامبخشی، ضداسترس و ضد اضطراب و بدلیل وجود فراوان ویتامین آ خواص انتی اکسیدان و اثرات ضد سرطانی هم می تواند داشته باشد.

کسانی که مزاج گرم و خشکی دارند حتما پزشک طب سنتی مشورت کنند، این در حالی است که برای مزاج های سرد و تر این گوشت بسیار نافع است.

از آنجا که گوشت شتر منهای گوشت کوهان، کلسترول کمتری نسبت به سایر گوشت ها دارد از همین رو مصرف آن در بیماران فشارخون و قلبی کم خطر تر است.

خواص شیر شتر سرشار از ویتامین های C، A و گروه B است، همچنین پشم شتر به دلیل ویژگی گرمابخشی که دارد باعث تحلیل بلغم می شود. از همین رو کسانی که به این دلایل  از درد مفاصل یا کمر درد رنج می برند از استفاده از محصولات پشم شتر سود خواهند برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا