اظهار نظر عجیب: روغن پالم می تواند مفید هم باشد!!!

در حالی که وارد کنندگان روغن خطرناک پالم با توسل به نفوذ خود در دولت مالزی در صدد افزایش واردات به ایران هستند، دیگر کشور ها وارادات روغن پالم از این کشور را یا قطع کرده اند یا به شدت کاهش داده اند .

متولیان سلامت در ایران ابتدای دولت یازدهم: پالم= مرگ     ***  روغن پالم باید بطور گسترده جمع آوری شود. مرداد ماه 1393
آژانس غذایی اروپا: نوتلا به علت روغن پالم سرطان زاست   دی ماه سال 95
و اما اخیراً برخی از مسئولین می گویند: روغن پالم می تواند مفید هم باشد!!!    18 بهمن ماه 1395 انتهای دولت یازدهم

آری روغن پالم می تواند مفید هم باشد ولی نه برای سلامتی بلکه برای جیب مافیایی که از وراردات آن سود می برندو سلامت جامعه و مردم برایشان هرگز مهم نبوده و نیست.

مقامات مالزی نیز برای از دست ندان سهم بازار صادرات روغن پالم به ایران به تکاپو افتاده اند و با برگزاری سمینار و نشست دنبال متقاعد کردن مسولین ما هستند و بعید نیست چند وقت دیگر مسئولین بگویند، هرکس روغن پالم مصرف نکند دچار بیماری می شود و مردم را تشویق نمایند تا روزانه از این موهبت الهی در جیره غذایی خود میل نمایند!!!

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «داتوک ناگاراجان» معاون وزیر کشاورزی مالزی در سمینار و نمایشگاه بین المللی «پاتس» که با همکاری انجمن صنفی روغن نباتی و سفارت مالزی در ایران برگزار شد، افزود: حضور هیات مالزیایی در ایران با هدف توسعه همکاری های کشاورزی و رفع سوء تفاهم درباره صادرات روغن پالم است.

نوشته های مشابه

گفتی است که  مالزیایی‌ها برای حفظ بازار 700 هزار تنی ایران به دنبال تأسیس یک انجمن مشترک برای آموزش نسبت به نحوه مصرف و کیفیت روغن پالم هستند!!!

اخیراً نیز دبیر انجمن صنایع روغن گفته است: مواد اولیه پالم در صنایع روغن سازی اگر درست استفاده و تولید شود، هیچ ضرری ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ داریوش محمودی در حاشیه سمینار روغن پالم کشور مالزی در تهران گفت: پالم به عنوان مواد اولیه می تواند مفید باشد اگر در جای خودش استفاده شود اما اگر درست استفاده نشود بسیار مضر خواهد بود.

وی تصریح کرد : هیچ چیز بهتر از نظام کیفی تولید و رضایت مصرف کننده نیست و در کشورهای مختلف برای توسعه صادرات خود سمینار برگزار می کنند که مالزی هم سمینار روغن پالم را در ایران برگزار کرده است.

محمودی با بیان اینکه مواد اولیه باید استاندارد و کیفیت خاص خودش را داشته باشد ، گفت: استفاده از روغن پالم در فرآورده های لبنی در چند سال گذشته به علت افزایش قیمت تمام شده، بوده است.
وی گفت: در گذشته وقتی چربی شیر و خامه آن گرفته می شد بجای آن از پالم استفاده می شده است.
محمودی گفت: اینکه وزارت بهداشت به مضر بودن روغن پالم اشاره کرده است، اگر در جای درست استفاده نشود، کاملا درست به نظر می رسد.

پی نوشت موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان:

افزودن ترکیبات صنعتی و شیمیایی کشنده به مواد غذایی از دغدغه های جدی و قدیمی آگاهان و دلسوزان عرصه بهداشت و تغذیه سالم است. هنگامی که تولید و عرضه مواد غذایی به صورت صنعتی و تجاری در آمده و پای سود و منفعت مادی به میان می آید، افراد سود جو و خائن به سلامت مردم نیز وسوسه می شوند تا دست به جنایات این چنین بزنند و برخی خیال پردازان نیز در جهت حذف انسانهایی که از منظر آنان اقوام غیر برگزیده می باشند، اقدام به چنین کارهایی می کنند.

افزودن این مواد خطرناک چیزی بود که شاید بیش از ده سال قبل، توسط دکتر روازاده با دلسوزی عنوان می شد و حتی گاهی با برخورد غیر منصفانه برخی نهادها روبرو می شد. دستگاه های نظارتی و بازرسی مربوطه باید کارشان را به احسن وجه در جهت ارتقای سلامت جامعه انجام دهند.

ولی آن کس که بیش از همه می تواند به خود کمک کند خود مردمند که با دقت و درایت در خرید اغذیه مایحتاج خانواده شان، می توانند بیشترین کمک را به سلامت خودشان بنمایند.

********************************************************

فهرست برخی از مطالب درج شده در خصوص روغن پالم در رسانه ها و سایتهای خبری (برای مشاهده هر کدام از مطالب بر روی عناوین کلیک نمایید):

1-انتقاد شدید وزیر بهداشت از استفاده از روغن پالم در تولید محصولات لبنی

منبع: سایت احیای سلامت برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – مرداد ماه 1393

2- استفاده از روغن پالم در بستنی تا اطلاع ثانوی 

متبع : سایت تابناک – تاریخ انتشار ۲ مهر ماه ۱۳۹۳

3- استفاده از پالم درفرآوردهای لبنی ممنوع شد/تمام روغن های گیاهی مضرنیستند

متبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران – ایرنا – تاریخ انتشار ۲ مهر ماه ۱۳۹۳

4- برخلاف وعده تعیین زمان حذف روغن پالم از محصولات لبنی  “مهر آمد « پالم» نرفت”تولیدکنندگان در گفت‌وگو با شهروند: وزارت بهداشت ابلاغیه نداد پس استفاده از پالم قانونی است

 متبع : روزنامه شهروند شماره ۳۸۸ – تاریخ انتشار ۲ مهر ماه ۱۳۹۳

5-نوتلا دارای مقادیر زیادی روغن پالم است و بعضی فروشگاه‌های اروپایی روند تحریم آن را آغاز کرده‌اند‌

منبع: سایت احیای سلامت بگرفته از independent.

6-معاون وزیر کشاورزی کشور مالزی مطرح کرد؛ مصرف روغن پالم مشکلی ندارد/ مسئول مخفی‌کاری در ایران نیستیم

منبع: خبرگزاری ایلنا ۱۳۹۵/۱۱/۱۸

7- روغن پالم اگر درست تولید شود هیچ ضرری ندارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما – 18 بهمن ماه 1395

روغن پالم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    وای ببر ما که دولت فاسد مالزی می خواد اینجا سرمایه گذاری کنه.
    کشور رشوه بگیری که برخلاف بقیهٔ کشورها، هرمی گلد کوئست رو آزاد گذاست تا مردم کشورهای فقیر رو بچاپه. کشوری که از پادشاه تا پلیسش رشوه بگیرند.
    در این کشور لعنتی بوده ام و دیده ام.
    خود اساتید دانشگاهشون می گفتند ما چند ساله از جنگل اومدیم بیرون و وارد تمدن شده ایم. راست هم میگن، چون درصد هوشی بسیار پایینی دارند و چینی ها که دزد عالمند، این کشور رو و دانشگاه های بی صاحبش رو می چرخونه.
    بسیار نژادپرست اند و نامرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا