ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب بر همگان مبارک

میلاد فرخنده یگانه دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) ، ولادت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر همگان مبارک.

rooze-madar-1

“در روز چهارشنبه اول مهر 1281 هجری شمسی مطابق با 20 جمادی الثانی 1320 ه.ق. یعنی سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، از سلاله پاک آن بانوی اطهر در شهرستان خمین مولودی پای به عرصه هستی نهاد که او را روح الله  نام نهادند که بعدها به امام خمینی(س) مشهور شد و با قیام الهی خویش سرنوشت ایران و جهان را دگرگون ساخت و از این پس نام ایشان در دفتر عدالت خواهان و ظلم ستیزان و مروجان اسلام ناب محمدی با درخشندگی بر دوام خواهد بود.

ولادت حضرت زهرا (س) :

در بررسی ابعاد شخصیّت حضرت فاطمه علیه الاسلام(س) موضوع تولّد ایشان یکی از جنبه‌های رازگونه و پیچیده‌ای می‌باشد که دارای برنامه‌ریزی طولانی الهی بوده است.
همان‌گونه که زندگی کوتاه دنیوی آن بانو هنوز سرشار از ناگفته‌های زیاد است و نامعلوم بودن مدفن شریف او سال‌هاست دل عاشقان را داغدار ساخته و قدرش همچونن قبرش ناشناخته مانده، تولّد او نیز سِرِّ غامض و سر به مُهری است که فقط نکاتی از آن، از طریق سخنان فرزندان بزرگوارش به ما رسیده و برای شنیدن همین نکات هم، ظرف ذهن ما بسی کوچک و کم‌حجم است.

اسرار، کیفیّت و نکات مربوط به ولادت
در مورد تاریخ تولّد حضرت فاطمه(س) اندکی اختلاف وجود دارد؛ امّا از نظر دوست‌داران و پیروان حقیقی آن حضرت، تمسّک به نقل ائمّه اطهار(ع)، صحیح‌ترین و قطعی‌ترینن تاریخ، پنج سال بعد از بعثت، در بیستم جمادی‌الآخر هجری قمری است. در مورد سال‌های ازدواج و شهادت ایشان، چندان مورد اختلاف وجود ندارد؛ یعنی ازدواج در سال اوّل یا دوم هجرت و شهادت در تاریخ یازدهم هجرت؛ امّا در اینکه حضرت در این وقایع چه سنّی داشته‌اند، مورد اختلاف است و آن به تعیین زمان ولادت ایشان بستگی دارد.
آنچه که مسلّم است، ولادت آن حضرت بنا بر روایات بعد از بعثت اتّفاق افتاده است:
أَنَّ فَاطِمَۀَ(س) وُلِدَتْ بَعْدَ مَا أَظْهَرَ اللهُ نُبُوَّۀَ أَبِیهَا ‏بِخَمْسِ سِنِینَ وَ قُرَیْشٌ تَبْنِی الْبَیْتَ وَ رُوِیَ أَنَّهَا وُلِدَتْ فِی جُمَادَی الْآخِرَۀِ یَوْمَ الْعِشْرِینَ مِنْهُ سَنَۀَ خَمْسٍ وَ أَرْبَعِینَ مِنْ مَوْلِدِِ النَّبِیِّ(ص)؛50
همانا فاطمه(س) بعد از اینکه خداوند نبوّت پدرش را آشکار کرد، متولّد شد. حضرت فاطمه(س) در سال پنجم، در حالی که قریش «خانه کعبه» را بنا یا تعمیر می‌کرد، درر روز 20 جمادی الآخر در سنّ 45 سالگی پیامبر(ص) متولّد شد.
همچنین آمده است:
رُوِیَ أَنَّ فَاطِمَۀَ(س) وُلِدَتْ بِمَکَّۀَ بَعْدَ الْمَبْعَثِ بِخَمْسِ سِنِینَ وَ بَعْدَ الْأَسْرَی [الْإِسْرَاءِ] بِثَلَاثِ سِنِینَ فِی الْعِشْرِینَ مِنْ جُمَادَی الْآخِرَۀِ؛51
روایت شده که فاطمه(س) در «مکّه»، پنج سال بعد از بعثت ـ سه سال بعد از معراج ـ در روز بیستم جمادی ‌الآخر متولّد شده است.
به نظر قوی، این بازسازی کعبه برای بار دوم بوده است.
تاریخ ولادت حضرت فاطمه(س) مسئله بسیار مهمّی است؛ زیرا ثبت دقیق این وقایع، مستندات تاریخی را قوی‌تر می‌کند و مسئله ازدواج و به خصوص شهادت آن حضرتت را نیز دقیق‌تر و آشکارتر می‌سازد و شاید همین اختلاف در ولادت ایشان، همانند مخفی ‌بودن قبرش از اسرار الهی باشد.

پیامبر اکرم در دو حدیث عشقشان به حضرت زهرا را نیز اینگونه بیان کرده اند:

 فاطِمَةُ أَعَزُّ النّاسِ عَلَیَّ
فاطمه عزیزترین مردم نزد من است
بشارة المصطفی ، ص ۷۰ .
مَن أَحَبَّ فاطِمَةَ ابنَتی فَهُوَ فِی الجَنَّةِ مَعی
هر کس دخترم فاطمه را دوست داشته باشد ، در بهشت با من همراه خواهد بود
بحار الأنوار ، ج ۲۷ ، ص ۱۱۶ .

تقارن سالروز ولادت بانوی بزرگ اسلام فاطمه زهرا (س)که همه ی سادات به ایشان مباهات دارند و ولادت امام بزرگوار ایران که نماد مبارزه با استکبار ، برندازی طاغوت و یزیدیان زمان است که و نیز  از نسل همین بانو و سادات است، شادمانی بیشتری را در این روز برای ایرانیان فراهم کرده است.

رهبر کبیر انقلاب ایران “امام خمینی نیز هم از نسل این بانوی گران قدر است و هم نماد مبارزه چون مادرمعنوی شان حضرت زهرا هستند .

حضرت فاطمه ی زهرا در طول زمان ولادت تا شهادتشان تابع ولایت بودند و در همه ی این مدت از جایگاه ولایت دفاع نمودند و حتی از یزیدیان زمانشان در این امر  سیلی خوردند و در بین در و دیوار هنگام دفاع از جایگاه ولایت جان خود را از دست دادند.

امام خمینی نیز فاطمه ی زهرا الگویشان بود زیرا ایشان نیز از همان اوان زندگی پر بار و پر برکتشان براصل  مبارزه استوار  بود و هرگز روحانی را درجایگاه معنوی صرف قبول نداشت و بر این عقیده بود که دیانت ما عین سیاست ماست لذا باید همیشه در مقابل جور و  زور زمانه ایستاد و اجازه نداد تا مستکبرین و کافرین بر مسلمانان علبه کنند.

امام خمینی معتقد بودند که  یک ولی فقیه باید بر جامعه و  امت بزرگ اسلامی نظارت داشته باشد و در این زمینه نیز کتابی ارزشمند نگارد و اصل ولایت مطلقه فقیه را اثبات کرد و بعد از آن نیز با کمک مردم توانست طاغوت را بیرون براند و دست استکبار را از منابع ومردم ایران  کوتاه کند

امام خمینی نیز بعد از خود سیدی را از نسل همین بانوی بزرگ یعنی فاطمه ی زهرا بر جایگاه ولایت قرار داد تا زمینه ها و بسترهای ظهور حضرت حجت را فراهم کند و پرچم اسلام را به دست ایشان برساند .

زمانی که فاطمه زهرا پابه عرصه ظهور نهادند همه ی ذوست نما ها پیامبر را به استهزاء گرفتند و او را ابتر خواندند اما خداوند بسیار خوب می دانست که ابتر چه کسانی هستند و خیر کثیر مطعلق به کدام خانواده است .

اکنون بعد از گذشت 1400 سال از نسل افراد پاک هنوز از وجود حضرت زهرا و از نسل ایشان سادات و مراجع گرانقدری رشد کرده اند و مهدی موعود نیز از نسل فاطمه هنوز زنده و منتظر ظهور است اما از نسل کسانی که ادعای ازدیاد نسل داشتند هیچ اثری نیست .

اکنون در آستانه ولادت بانوی اسلام هستیم که از نظر قمری با زمان ولادت رهبر کبیر انقلاب ایران نیز هم زمانی یافته و با سالروز  روز پیروزی انقلاب اسلامی نیز آن هم در کشوری شیعه نشین مصادف شده است چه عیدی زیبا تر از این .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا