زردچوبه بهترين ادويه براي پوست و مغز

زردچوبه به کاهش التهاب، بهبود درد مفاصل، و درمان کبد کمک مي کند. ترکيب فعال موجود در زردچوبه که به نام کورکومين شناخته مي شود از ويژگي هاي ضد التهابي، آنتي اکسيداني، ضد قارچي، ضد باکتري و فعاليت هاي ضد سرطاني سود مي برد.
آيا دوست داريد زمان را به عقب بازگردانده و نشانه هاي پيري را در چهره خود کاهش دهيد؟ اگر اين گونه است مي توانيد استفاده از يک ماده طبيعي را به منظور بهبود زيبايي و تقويت شرايط مغز مد نظر قرار دهيد. زردچوبه محصولي است که فوايد سلامت آن حتي بيشتر از چيزي است که تصور مي کنيد.
استفاده از مواد طبيعي به طور معمول نه تنها فوايد سلامت مختلفي را ارائه مي کند، بلکه از خطرات کمتري نيز در مقايسه با استفاده از مواد شيميايي برخوردار است.
قدرت طبيعي زردچوبه دير زماني است که مورد توجه انسان قرار دارد. زردچوبه نه تنها ادويه اي محبوب در آشپزي محسوب مي شود، بلکه مي تواند براي پوست انسان نيز بسيار مفيد باشد. اين ادويه مفيد هزاران سال است که در پزشکي سنتي هندي به عنوان دارو مورد استفاده قرار مي گيرد.
مطالعات بسياري نشان داده اند که زردچوبه به کاهش التهاب، بهبود درد مفاصل، و درمان کبد کمک مي کند. ترکيب فعال موجود در زردچوبه که به نام کورکومين شناخته مي شود از ويژگي هاي ضد التهابي، آنتي اکسيداني، ضد قارچي، ضد باکتري و فعاليت هاي ضد سرطاني سود مي برد.
اما فوايد زردچوبه به همين جا ختم نمي شود و اين ماده از ويژگي هاي ضد پيري و ضد آکنه طبيعي نيز برخوردار است. زردچوبه با پاکسازي و سم زدايي خون انسان (از طريق حمايت از کبد) به بهبود ظاهر و رنگ پوست کمک مي کند. اين شرايط به خلاص شدن از شر مشکلات آکنه نيز کمک مي کند.
افزون بر اين، از آنجايي که زردچوبه يک آنتي اکسيدان محسوب مي شود از توانايي هاي ضد پيري نيز سود مي برد. آنتي اکسيدان ها از طريق خنثي کردن راديکال هاي آزاد آسيب وارده به سلول ها توسط آنها را کاهش مي دهند – مانند پيري زودرس سلول ها در بدن به ويژه آنهايي که در قالب خطوط و چين و چروک هاي روي پوست نتيجه فعاليت هايشان قابل مشاهده است.

چگونگي استفاده  براي بهره‌مندي از پوستي زيباتر
روش هاي بسياري براي استفاده از زردچوبه وجود دارند و مي توانيد هر کدام از آنها را براي بهره‌مندي از بيشترين فوايد براي پوست خود مد نظر قرار دهيد. در ادامه به برخي نمونه ها اشاره مي شود:
استفاده از مکمل – شايد ساده‌ترين روش براي افزودن زردچوبه به رژيم غذايي روزانه از طريق مصرف مکمل ها باشد. نمونه هايي که داراي حداقل 95 درصد کورکومينويد هستند را مد نظر قرار دهيد و روزانه 400 تا 600 ميلي گرم عصاره زردچوبه مصرف کنيد.
نوشيدن چاي زردچوبه – خريد چاي زردچوبه آماده آسان است، اما اگر دوست داريد چاي زردچوبه را خودتان آماده کنيد مي توانيد يک دستورالعمل ساده را دنبال کنيد. سه فنجان آب و يک قاشق چايخوري پودر زردچوبه را ترکيب کرده و روي حرارت قرار دهيد تا به جوش آيد. اجازه دهيد 10 دقيقه به آرامي بجوشد و سپس چاي را صاف کنيد. مي توانيد براي طعم بهتر اندکي عسل به چاي اضافه کنيد. از مصرف شکر يا قند پرهيز کنيد زيرا براي پوست مضر هستند.

پخت و پز با زردچوبه – شما مي توانيد زردچوبه را به دستورالعمل هاي غذايي خود اضافه کنيد. استفاده از زردچوبه در غذاهاي حاوي برنج يا حتي اسموتي ها به منظور بهره‌مندي از قدرت آنتي اکسيداني بيشتر ايده خوبي است.

تهيه ماسک صورت  – با استفاده از ماسک هاي صورت مي توانيد زردچوبه را به صورت مستقيم روي پوست خود قرار دهيد. تهيه ماسک هاي صورت حاوي زردچوبه روشي عالي براي تقويت آثار ضد پيري اين محصول است. درست کردن ماسک صورت با زردچوبه نيز راحت و ساده است. يک قاشق چايخوري پودر زردچوبه را به يک قاشق چايخوري ماست ساده ارگانيک اضافه کرده و آنها را با يک قاشق چايخوري عسل ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي صورت خود بماليد و اجازه دهيد تا خشک شود. حدود 20 دقيقه صبر کنيد و سپس صورت خود را شستشو دهيد.

منبع: نامه نیوز

ادویه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا