دبیر همایش طب و دین: ۵ هزار پزشک رسمی کشور به جریان احیای طب اسلامی پیوسته‌اند

دبیر همایش طب و دین:

?۵ هزار پزشک رسمی کشور به جریان احیای طب اسلامی پیوسته‌اند؛
کارشناس طب اسلامی با اشاره به این که ۵ هزار پزشک رسمی کشور به جریان احیاء طب اسلامی پیوسته اند، گفت: این اطبا با تحقیقات خود در طب نوین و طب اسلامی تمام نسخه های شیمایی خود را کنار گذاشته و روی به نسخه‌های شفادهنده‌ی طب اسلامی آورده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی محمدی یکتا در همایش طب و دین که در شبستان نجمه خاتون(سلام الله علیها)، آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) برگزار شد، به بیان اهداف برگزاری این همایش در شهر مقدس قم پرداخت و عنوان داشت: دو سال گذشته شبکه خبر صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبری را منتشر کرد که محتوای این خبر برای جامعه سلامت و درمان کشور باید علامتی از خطر تلقی شود.

?دبیر همایش طب و دین با اشاره به این که بر اساس اعلام شبکه خبر، 400 هزار سرطانی تا دوسال گذشته در ایران وجود داشته است، گفت: بر اساس اعلام مراجع سلامت ایران هرساله 90 هزار سرطانی به این تعداد اضافه شده، این در حالی است که بر مدار این الگوی رشد نمودار سرطان تا بحال 600 هزار نفر در ایران مبتلا به بیماری سرطان هستند.

?حجت الاسلام محمدی یکتا به آمار بیماران دیابت در کشور ایران اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس اعلان مراجع سلامت ایران ۴ تا ۵ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در ایران زندگی می‌کنند و آمار بالای قطع عضو ناشی از دیابت در کشور بالاست؛ این در حالی است که سالانه 45 هزار نفر به این آمار افزوده می شود.

?کارشناس طب اسلامی با اشاره به این‌که سلامت جبهه نبرد دشمن بر بستر نفوذ بر علیه امت اسلام شده است، گفت: بر اساس اعلان مراجع دفاعی کشور ﺁﻣﺎﺭ ﮐﻠﯽ ﺷﻬﺪﺍﯼ ﺟﻨﮓ ﺗﺤﻤﯿﻠﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ دویست و سیزده هزار و ۲۵۵ ﻧﻔــﺮ ﺑﻮﺩﻩ است؛ بنابراین مطالعه اولیه این آمار انسان را متوجه خطرات جدی عدم توجه به مقوله طب اسلامی می کند.

?حجت الاسلام محمدی یکتا به ضعف‌های علم مدرن پزکشی اشاره کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که علوم بشری نگاهی ثابت به حل مساله ندارد تا جایی که برای یک بیماری در دو دوره که اختلاف زمان کوتاهی دارند دو داروی مختلف را تجویز کرده است.

?وی ادامه داد: وقتی علم غرب می‌خواهد داروی قبل را منسوخ کند اصولاً با علم و آگاهی قبلی از مضرات آن سخن می‌گوید در حالی که از ابتدا به این مضرات آشنا بوده و بیمار را در دوره اولیه دارو در جریان این مضرات قرار نمی دهد.

?حجت الاسلام محمدی یکتا در پایان با اشاره به این که علم طب غرب توان معالجه همه بیماری‌ها را ندارد و معتقد است که بیماری را نمی‌توان از ریشه درمان کرد، ابراز داشت: طب اسلامی با تکیه بر معارف ثقلین (قرآن کریم و روایات أهل بیت علیهم السلام) برای هیچ دردی نقطه پایان را ترسیم نمی کند و معتقد است هر دردی درمانی دارد./837/پ۲۰۲/س

⭕️منبع خبرگزاری رسا http://www.rasanews.ir

حکیم باقری

کد مطلب:m96042201

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا