از سیّد روغن ها چه می دانیم؟

از سیّد روغن ها چه می دانیم؟

  • پیامبر مکرم اسلام فرمودند: روغن بنفشه نسبت به دیگر روغن ها از جهت برتری مانند برتری اسلام نسبت به دیگر ادیان است.
  • امام صادق علیه السلام فرمودند: روغن بنفشه، آقای روغن هاست.
  • گوشه ای از خواص روغن بنفشه از نظر معصومین؛ بهترین روغن ها، روغن بنفشه است و روغن مالی در شب در رگ ها جریان می یابد و پوست را آبیاری و رو را سفید می کند. سعوط آن یعنی به بینی ریختن آن جهت سر دردهای گرم و چشم درد بسیار مجرب و مفید است. روغن بنفشه در تابستان سرد و در زمستان گرم است که این سخنی «معصوم» اشاره به مرکب القوی بودن روغن بنفشه است که دلالت بر وجود سردی و گرمی در او با هم دارد و بی ضررترین داروها، داروهای مرکب القوی هستند چرا که به محض ورود به تن آدمی فعل خود را بر اساس نیاز تن نمایان می کنند. فلذا در تابستان سرد و در زمستان گرم می باشد.
  • نظر حکمای ایرانی در مورد روغن بنفشه: خواب آور، جهت خارش و بثورات پوستی و جراحت بدن و خشکی سینه و سرفه و ریختن موی و نرم کردن اعضا و مفاصل و حفظ صحت ناخن مؤثر است. مکرر آشامیدن دو درهم آن بعد از تعریق در حمام جهت تنگی نفس ضماد آن با موم بر سینه اطفال جهت سرفه بغایت نافع. سعوط آن در بینی جهت سر درد حار و بی خوابی مفید و روغن مالی با آن در ناف  جهت سرفه مزمن مجرب و چون پنبه را به روغن بنفشه آغشته کنند و بر مقعد ضماد نمایند در خواب آوری عدیل ندارد.
  • امام رضا علیه السلام: اگر می خواهی که در بدنت جوش و غیر آن نمایان نشود، موقع داخل شدن در حمام بدنت را با روغن بنفشه شروع به چرب کردن نما.
  • در دوران بارداری هر 24 ساعت 1-2مرحله شکم را با روغن بنفشه، روغن مالی نمایند تا بعد از زایمان شکم مجدداً شکل ظاهری خود را مانند قبل از بارداری پیدا کند.
  • همه عزیزان بدانند که اگر بعد از حمام همیشه کل بدن و سر و صورت را با روغن بنفشه روغن مالی نمایند، از زیبایی خاصی در پوست خویش برخوردار خواهند شد.

 

منابع: طب الصادق، مخزن الادویه، تجارب حکما

طب سنتی

 

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا