پاره پاره شدن زبان یا ترک خوردگی زبان

پاره پاره شدن زبان یا ترک خوردگی زبان

این علت اگر از خشکی مغز رخ دهد معمولا تا زمانی که غالب نشود نمایان نمی‌شود. اول خشکی در زبان به هم می‌رسد. این مشکل از نقصان و کم شدن رطوبت حاصل شده است که‌ زبان شکافته می‌شود و در زبان ترک و پارگی ایجاد می‌شود و چنان می‌شود که مانع غذا خوردن شخص می گردد و اگر چیزی ترش یا شور به آن برسد دردمند می‌شود و به شدت سوزش پیدا می‌کنند.
علاج این قسم آن است که بذر اسفرزه با اندکی شکر در دهان بگیرند و اگر چه شکر نیز جلا دهنده است اما اندکی رخوت و پراکندگی را ایجاد می کند و رطوبت جایگزین آن می کند و در میان آن ترک های موجود مانع از وصول رسیدن دوا به زبان می شود.
ماءالشعیر طبی بنوشید که هم رطوبت دهنده است هم جلا دهنده. پاچه گوسفند هم بخورید. خیار را برش دهید و بر هم بمالید کف حاصله را به زبان بمالید زیرا که رطوبت موجود در آن خشکی را زایل می کند و لزوجتی دارد که ترک و پارگی را نفع می رساند و گاهی ترک‌ زبان از بخار اخلاط محترقه مجتمعه در معده پدید می آید و به واسطه آن هلاک شدن رطوبات زبان در پی دارد و شکافته و پاره می‌شود و علاجش تنقیه معده است به آنچه موافق هر خلطی باشد و نگاه داشتن سپستان در دهان و مکیدن آن مانند آبنبات بسیار نافع.

منبع: قانونچه
گردآورنده: یکی از حامیان احیای سلامت

کد مطلب:H96100803

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا