امراض معده: ورم معده که در اثر بلغم باشد

در امراض معده
ورم معده که در اثر بلغم باشد.

ورمی است که از رطوبت جمع شده در معده و سوءهضم و کم شدن ریاضتی که تحلیل آورد حادث می گردد.
علامتش کثرت آب دهان با کم شدن شهوت در غذا خوردن به جهت شل شدن معده به آشامیدن رطوبات به جهت آنکه معده متوجه دفع است و به جذب نمی‌پردازد و نفخ کردن معده بدون سختی به جهت نرم بودن ماده مرض و شدت سفیدی زبان و برافروخته شدن چهره به جهت سوء هضم و کثرت وجود بخارهای متصاعد شده از ماده مرض به سمت سر و تغییر رنگ صورت به سفید و متمایل به سبز اما سفیدی به‌این دلیل است  کم بودن خون و تیره شدن رطوبات بلغمی در بدن و اما سبزی آن به جهت بسته شدن خون در رطوبات به چیره شدن سردی است و علاجش کفلمه‌ی ترکیب زیر است
زیره سبز و سیاه رازیانه زنیان، مواد مذکور را به نسبت مساوی با هم آسیاب کنید در گلاب مخلوط کنید و به شکل‌حب در بیاورید بعد از غذا ۳ عدد از آن را بخورید.
و عرقیات آویشن و زنیان و شیرین بیان را ترکیب کرده و بعد از غذا یک استکان بخورید.

منبع: قانونچه
گردآوری: یکی از حامیان احیای سلامت

کد مطلب: H96102202

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام آقای دکتر
    زمانی که من استرس یا تنش داشته باشم بعد از مصرف غذا دچار معده درد و نفخ معده میشوم و خیلی اذیت میشوم چون معده خیلی صدا میکنه.
    ممنون میشم اهنمایی کنید.

    1. با سلام و احترام
      لطفاً برای عضویت در گروه های مجازی خانواده بزرگ نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) جهت پرسش و پاسخ طبی و دستیابی به پاسخ سوالات خود؛ شماره زیر را در تلفن همراه ذخیره و یک پیغام در سروش و یا تلگرام به آن ارسال نمایید.
      09907600160
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا