آیا می دانید که شستشوی مجرای داخل واژن جهت بهداشت و نظافت، زمینه ساز عفونت های مقاوم آن موضع است!

خیلی از مواقع وسواس های بیش از اندازه در شستشو یا شستشو در زمان دوره ماهانه باعث عفونت های زنانه می شود. خانم ها فکر می کنند با این گونه شستشوهای بهداشت را رعایت می کنند در حالی که امروزه ما متاسفانه در این دسته زنان که درصد بالایی از قشر خانم ها را شامل می شوند، شاهد عفونت های مکرر راجعه و کیست های رحمی و تخمدانی هستیم.

لذا هیچ وقت تلاش نکنید مجرای داخلی تناسلی خود را با مواد ضد عفونی کننده و محلول های که برای به اصطلاح دوش واژینال در بازار دارویی است، بشویید و همین که مجرای تناسلی بیرون را بشویید، هم از لحاظ طهارت و هم از لحاظ بهداشت  کفایت می کند.

مجرای داخلی زنان دارای فلور نرمال و باکتری و PH خاص طبیعی خودش است که نباید از اندازه و نسبت طبیعی خود خارج شود. شستن با مواد شیمیایی، می تواند این فلور نرمال را از حالت نرمال خارج کرده و  PH واژن به هم بخورد و امکان عفونت و عفونت های راجعه و مقاوم و زخم های تناسلی افزایش یابد.
بنابراین خانم ها اصلاً لازم نیست داخل مجرای تناسلی خود را به هیچ وجه شستشو نمایند.

توصیه می شود خانم های متاهل برای حفظ سلامت و بهداشت مجاری تناسلی در صورتی که هیچ مشکلی هم ندارند، ماهی سه مرتبه تزریق واژینال عسل داشته باشند.
برای رفع عفونت های حاصله نیز توصیه می گردد اگر متاهل هستید تزریق واژینال عسل بکنید و اگر مجرد هستید عسل بردارید (به شرح داده شده مربوط به تزریق واژینال عسل رجوع نمایید) و همچنین در آفتابه مسی آب را مدتی قرار داده و با آن آب خود را بشویید و بعضی مواقع نیز به آن آب مقدار کمی سرکه خانگی(خیلی رقیق) نیز اضافه کنید.

شستشو با آب خیلی سرد نیز سردی را به تخمدانها عارض می سازد لذا خانم ها بهتر است با آب گرم خود را بشویند و اگر با آب سرد می شویند، موضع خود را گرم بکنند.

ضمناً در دوره پریود نیز به هیچ وجه نباید استحمام کنند و هیچ گونه شستشو نیز در این دوران نداشته باشند حتی به هنگام رفتن به توالت نیز نباید خود را بشویند و از دستمال نخی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا