بهداشت پوست و رفع چین خوردگی صورت و ایجاد شادابی و نشاط در چهره

امروزه کمتر صورتی با پوستی صاف و زیبا، بدون چروک و سرشار از شادابی و نشاط وجود دارد، اکثر مردم به ویژه خانم ها داشتن چنین صورتی را یکی از آرزوهای خود می داند و برای دستیابی به آن حاضرند هزینه های بسیاری نمایند و کرم ها و داروهای شیمیایی زیادی را مصرف کنند یا بعضاً با انجام جراحی به خواسته خود دست یابند، ولی جز تلف نمودن پول و مهم تر از آن سلامتی خود، چیزی عایدشان نمی شود.

برخی از خانم ها نیز لک و پیس، کک و مک، سیاهی دور چشم و یا چروک صورت خود را در پشت ماسکی حاصل از آرایش های غلیظ پنهان می کنند تا چهره واقعی آنها نمایان نشود و با این کار نیز غیر از هزینه های مالی که می کنند، زمان های زیادی را صرف انجام آرایش خود می کنند و ضمن از دست دادن عمر گرانبها، سلامتی خود را نیز بیش از پیش از دست می دهند و دچار پیری زودرس پوست می شوند. (برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله زيبايي به چه قيمتي؟ رجوع نمایید)
از نظر طب سنتی پوست بدن آیینه ای از نحوه کارکرد بدن در تولید و دفع فضولات حاصل از هضم های مختلف بدن است. هرچه غذای مصرفی سالم تر و شیوه زندگی سالم تر باشد، فضولات کمتری تولید شده و دفع آن ها درست صورت می گیرد و در پوست بروز و ظهور نخواهد داشت.
در این زمینه موارد ذیل توصیه می شود:

1-    داشتن تغذیه سالم و رعایت توصیه های بهداشتی، مفیدترین چیز برای تحقق این آرزو می باشد. غذای سالم و طبیعی بخورید، چرا که از کوزه همان برون تراود که در اوست!
لذا برای شادابی صورت توصیه می شود حتماً مواد غذایی سالم مصرف نمایید و به هیچ وجه از مواد کارخانه ای که سرشار از مواد نگهدارنده و افزودنی است، استفاده نکنید.
2-     با توجه به این که کلا هرکسی که غذا را سنگین بخورد، شادابی صورتش حتی اگر جوان باشد، از بین می رود، از خوردن غذا با حجم بالا پرهیز شود تا انرژی زیادی صرف هضم غذا نشود. همیشه سبک غذا بخورید تا معده سنگین نباشد و قبل از این که کاملاً سیر شوید دست از غذا بکشید، به مرور نشاط خوبی در پوست صورتتان ایجاد می گردد.
3-    حتی الامکان در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و یا با حفاظت فیزیکی (استفاده از کلاه های دارای لبه بلند یا پوشیه) صورت در سایه قرار گیرد و در غیر این صورت از ضماد نور (کرم ضد آفتاب طبیعی) برای پوست صورت استفاده شود.
برای تامین ویتامین D از نور آفتاب نیز، می توانید ساق پاهایتان را برهنه کرده و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.
4-    برای رفع چین و چروک صورت نیز ضمن رعایت تغذیه سالم می توانید از کرم گیاهی برای زیبایی استفاده کنید و روغن ارده (روغنی که بعد از اینکه کنجد را ارده کردند از آن روغن تهیه می کنند)را نیز مرتب به صورت بمالید.
5-    اگر هم دارای پوست خشکی هستید، برای رفع خشکی پوست از خورش های چرب گوسفندی استفاده نمایید و کرم ضماد زرد (روغن زرد محلی) را به صورت بمالید.
6-    برای درمان کک و مک صورت باید تغذیه سالم داشته باشید و نمک اصل دریا استفاده کنید و روغن ارده را هم به صورت بمالید. ضمناً از روغن های سالم برای خوردن استفاده کنید تا کبدی سالم داشته باشید.
7-    عدم رعایت ممنوعات  مصرف هم زمان مواد غذایی نیز باعث بروز بیماری های پوستی می شود به طور مثال خوردن ماست با سرکه (ترشیجات) یا با آبلیمو در دراز مدت باعث لک می شود.
8-    سیاهی و گودی زیر چشم به دلیل غلبه سودا است لذا برای رفع سیاهی دور چشم باید از غذاهای کارخانه ای، سس، چیپس و امثال آن دوری  کنید، منع سودازاها را رعایت نمایید و برای اصلاح کبد نیز حتماً پیگیری و مشکل را درمان نمایید.

‫۴ دیدگاه ها

  1. من از موقعی که به روشی که آقای حکیم روازاده گفتن حمام می کنم و ضمنا هر چندوقت یکبار هنگام حمام کردن از نوره سنتی استفاده میکنم و روغن، آب و نمک خوراکی خودم رو طبق روش ایشون تغییر دادم، پوستم و همچنین توانایی بدنم در فعالیتهای روزانه بسیار بهتر شده. برای آقای دکتر آرزوی بهترینها رو دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا