قدر زر، زرگر شناسد…

چندی پیش یکی از منبری های مشهور فرمایش کردند که رساله ذهبیه امام رضا (ع) که یک متن بلند طبی است، سند درستی ندارد❗

این فرمایش من را یاد خاطره ای از حاج آقا قرائتی انداخت: ایشان میگفت روزی رفته بودم یک پادگان نظامی، دژبان جلوی من را گرفت و گفت کارت شناسایی! گفتم من قرائتی هستم! گفت شما را می شناسم ولی قانون اینجا این است که باید کارت شناسایی بدهید!

گفتم، سرکار! کارت را برای این می گیرن که آدم ها را بشناسن آدم را نمی گیرن که کارت او را بشناسند!

در پاسخ باید گفت: کتاب گرانسنگی مثل نهج البلاغه هم خبر واحد است، ولی هیچ کدام از علماء نگفته اند که نهج البلاغه معتبر نیست و همچنین است اکثر دعاها و مناجات های اهل بیت که به ما رسیده است و علت اینکه علماء به ضعف سند این خطبه ها و دعاها توجه نمی کنند این است که محتوای آنها آنچنان در اوج است که کسی تصور نمی کند که این محتوا از  یک انسان غیر معصوم صادر شده باشد! اگر جنابعالی در مورد نهج البلاغه و ادعیه مشکل سند ندارید چون در حوزه تخصص شماست ولی در حوزه طب چون تخصص ندارید دنبال سند می گردید والا اگر طبیب بودید می دانستید که متن رساله ذهبیه امام رضا (ع) که در حوزه طب نگاشته شده است به مانند یک گنج بی بدیل است که در طول تاریخ صدها هزار انسان با آن درمان شده اند، شاید جهت گیری شما متفاوت بود!

قدر زر، زرگر شناسد

قدر گوهر، گوهری

منبع: آنتی بیوتروریسم

کدمطلب: M96121801

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا