نکته های شنیدنی: تأثیر محیط و اثرات غذاها در بدن – بخش ششم

?نکته های شنیدنی?

#تأثیر_محیط_و_اثرات_غذاها_داروها_در_بدن_۶

✅کرارا دیده شده که در اثر استفاده از برخی از داروها و یا تزریق داروئی یک یا چند عضو بطور موقت دچار اختلال در کار خود شده اند.

? اینست که باید اثرات داروها را بدقت مورد رسیدگی قرار داد. زیرا یک دارو در همه کس به یکسان اثر نمي کند. نگارنده شخصاً بیماری را بیاد دارم که از خوردن یا تزریق ویتامین ب دچار تهوع و استفراغ شده و تمام بدن او متورم، چشمها پر از خون و صورت برافروخته و حتی بحال اغماء می افتاد.

اثر سو دارو در دیگری یبوست، سستی و بیخوابی ایجاد می نماید. بانوی بیماری را همه روزه تزريق كامفر می نمودم . روز دهم پس از تزریق دچار حالت سنکوپ شد به نحوی که از زنده شدن او مايوس شده بودم و به زحمت به حال عادی بازگشت

بارها دیده ام که دستورات صحیح و علمی که عده ای از پزشکان بزرگ به بیماری می دادند بر سختی و شدت مرضی می افرود، با آنکه از حيث تجربه و تشحیص عمل درست بود و هیچ اشتباهی نیز در بین نبود. همینکه بیمار داروها را ترک می کرد مزاج رو به بهبودی میگذاشت و بیماری رفع می گردید. گاه نیز با تحریکاتی دیگر همچون حرارت و الکتریک و نظایر آن بکار می افتاد. مثلاً در موردی تزریق کنين حالت سنکوب ایجاد کرده و با تزریق کامفر بیمار خوب شده و که در مورد دیگر بلعکس با تزریق کامفر حالت سنکوپ روی داده است، بدیهی است در این هنگام تزریق اتر و مالش و تحریکات دیگر بر بدن رفع واقعه می نماید و استنشاق اِتر و نظایر آن کمک در بهبودی می کند.

?منبع: راز درمان جلد اول ص۸۹ ، اثر شادروان دکتر عبدالله احمدیه.

کدمطلب: 970313  8pc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا