راهکارهای بسیار مؤثر طب سنتی برای زیباشدن فرزند

در زیباشدن فرزند، عوامل مهمی تأثیرگذار و دخیل هستند که مهمترین این عوامل شامل فصل‌،‌ ماه، روز و حتی ساعت نطفه‌گذاری است؛ در این مطلب برخی راهکارهای بسیار مؤثر طب سنتی برای زیباشدن فرزند تشریح شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یکی از دغدغه‌های مهم و بهتر بگوییم از جمله آرزوهای همه والدین‌، به دنیا آوردن مولودی زیبا است هرچند، زیبایی فرزندان در گروی زیبایی والدین است اما نکات مهمی هم وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند در زیباتر شدن مولود مؤثر باشد؛ رعایت این توصیه‌ها علاوه بر حصول این مهم‌، می‌تواند به زن باردار کمک کند تا دوران بارداری بسیار خوبی را تجربه کند.

در زیبا شدن مولود، عوامل مهمی تأثیرگذار و دخیل هستند که مهمترین این عوامل شامل فصل‌،‌ ماه، روز و حتی ساعت نطفه‌گذاری است؛ بهترین فصل برای نطفه‌گذاری، اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار است.

بهترین روزها‌، روزهایی است که ماه در بهترین وضعیت خود قرار دارد، از نطفه‌گذاری در اول، وسط و آخر ماه قمری و طی روزهایی که ماه در برج عقرب قرار دارد، بپرهیزید؛ بهترین ساعت نطفه‌گذاری‌، صبح‌هنگام است چون در این زمان غذا، مرحله هضم چهارم خود را در بدن طی کرده است.

والدین باید حداقل از شش تا 9 ماه قبل از نطفه‌گذاری، اقدام به پاکسازی معده و روده‌ها، رحم و واژن، کبد و کلیه‌ها کنند؛ رحم در زن به‌مثابه کشتزار است؛ پاکسازی این قسمت، بسیار ضروری است و در صورت داشتن عفونت رحمی، پولیپ رحمی، کیست تخمدان، قبل از نطفه‌گذاری باید تحت نظر طبیب حاذق طب سنتی به درمان کامل این موارد پرداخت.

قبل از نطفه‌گذاری، ماءالجبن (آب پنیر)، ماءالشعیر، ماءالفواکه (آب میوه کاملاً طبیعی)، ماءالاصول (جوشانده ریشه گیاهان) و ماءاللحم (آب گوشتها) را در برنامه پاکسازی و تغذیه‌ای خود بگنجانید؛ ماءالجبن را برای پاکسازی کبد، ماءالشعیر را برای پاکسازی کلیه‌ها، ماءالفواکه یا آب میوه را برای پاکسازی خون، ماءالاصول را برای پاکسازی رحم، ماءاللحم را برای تقویت بنیه بدنی میل کنید؛‌ برای جلوگیری از بیماری طی بارداری، آب باران ماه نیسان بنوشید.

برای تولد مولود زیبا در ماه اول بارداری سوره اسراء، در ماه دوم بارداری سوره طارق، در ماه سوم بارداری سوره الحدید، در ماه چهارم سوره الشمس و الضحی، در ماه پنجم سوره مریم، در ماه ششم سوره یوسف، در ماه هفتم سوره القمر، در ماه هشتم سوره محمد(ص)، در ماه نهم بارداری سوره یاسین را روزانه یک بار تلاوت کنید.

خوردن گیاه کاسنی در ماه اول بارداری، خوردن کاهو در ماه دوم بارداری، خوردن کنجد و نخود در ماه سوم بارداری، خوردن خربزه در ماه چهارم، خوردن میوه گلابی در ماه پنجم، خوردن میوه به در ماه ششم، نوشیدن شیر گاو در ماه هفتم، جویدن کندر در ماه هشتم (هفته‌ای یک نخود کندر)، خوردن خرما در ماه نهم بارداری در زیبایی مولود بسیار بسیار مؤثر است.

پرتقال، قد بچه را بلند می‌کند؛ مربای شقاقل در استخوان‌بندی بهتر جنین مؤثر است؛ سبزی خرفه خام یا پخته‌، جنین را گیسوبلند و پر‌مو می‌کند؛ گلابی فرزندتان را بردبار می‌کند؛ هویج ایرانی (زردک) چشمان کودکتان را زیبا می‌کند.

زن باردار در ماه آخر بارداری 5 روز قبل از زایمان‌، 14 عدد خرما را در دستان خود قرار داده و سوره مریم را تلاوت کند؛ 13 عدد از آن خرما را سه ساعت قبل از زایمان و یک عدد خرمای باقیمانده را بعد از زایمان میل کند؛ انجام این کار در جلوگیری از درد و تسهیل در امر زایمان بسیار بسیار مؤثر است.

حمزه سام دلیری؛ پژوهشگر طب سنتی

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

کدمطلب:97031717

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا