هیچ نظارتی بر چگونگی تهیه خمیر نانوایی‌ها صورت نمی‌گیرد

دبیر سندیکای خمیرمایه ایران:
دبیر سندیکای خمیرمایه ایران گفت: با آنکه بارها گفته‌ایم استفاده از خمیرمایه برای تولید نان سالم هزینه چندانی ندارد اما متأسفانه شاهدیم که جوهر قند هم برای سفید شدن نان مصرف می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود گیاهی در نشستی خبری با‌اشاره به ضرورت اهمیت تولید نان سالم در کشور، اظهار داشت: علاوه‌بر کیفیت آرد تجهیزات پخت، مهارت نانوا و فرآوری صحیح خمیر در این زمینه بسیار مؤثر است اما این روزها شاهدیم که برخی از نانوایی‌ها از جوهر قند برای تهیه نان‌هایی از جمله نان لواش که مصرف زیادی هم دارد استفاده می‌کنند.
گیاهی به قشر فرهیخته و دانشگاهی هم انتقاد کرده و تصریح کرد: متأسفانه قشر دانشگاهی ما در مقالات علمی خود می‌گویند اگر از جوهر قند به میزان اندک در تولید نان استفاده شود‌ اشکالی ندارد ولی کسی نیست که مسئول کنترل میزان استفاده از این محصول در خمیر نان‌ها باشد و نتیجه آن می‌شود که نان بی‌کیفیت و زرد که برای سلامت مردم مضر است عرضه می‌شود که امیدواریم مسئولان نسبت به این موضوع فکری بکنند.
منبع: روزنامه کیهان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا