خوردن مواد غذایی سالم آن هم به روش صحیح

رعایت اصول مورد سفارش در تغذیه سالم یعنی خوردن مواد غذایی سالم آن هم به روش صحیح و طریقه درست برای جلوگیری از ایجاد اخلاط فاسد و بد در بدن انسان لازم می باشد که تحت عنوان تدابیر خوردن و آشامیدن در منابع طب سنتی به آن اشاره شده است. مثلاً وقتی گفته می شود ماست را با غذای گوشتی نخورید به همین دلیل است چون اثر تخریبی آن بلافاصله برای افراد حادث نمی شود (برخلاف خوردن عسل با خربزه که مشکل سریع بروز می کند) و در این زمینه مردم عموماً آگاهی کمی دارند،

متاسفانه به شکل فراگیر این نکات رعایت نمی شود و در دراز مدت باعث بروز بیماری های متعدد می شوند که خود و پزشکان امروزی از علت و ریشه اصلی آن آگاهی ندارند.
در طب سنتی بابت تغذیه سالم و نحوه خوردن و آشامیدن نکات بسیار دقیق و مهمی بیان شده است که لازم است هر فرد با آگاهی از مسائل اولیه طب سنتی از این مطالب آگاهی داشته باشد و حتی الامکان آنها را رعایت  نماید.

“خوردن مواد غذایی سالم آن هم به روش صحیح و طریقه درست” زمانی تحقق می یابد که هر دو شرط برقرار باشد بنابراین با انجام هر یک از حالات ذیل که یک یا هر دو شرط رعایت نشده اند، بدن دچار آسیب می گردد که اگر در کوتاه مدت اثر تخریبی آن را نبینیم در بلند مدت حتماً بیماری ها و مشکلات متعدد گریبان گیر ما خواهند شد:

1- خوردن مواد غذایی سالم به روش غلط :
عسل و خربزه هر دو مواد غذایی سالم هستند ولی نباید با هم خورده شوند.
خوردن آب هم زمان با خوردن غذا نیز از این دست می باشد. یعنی علی رغم این که آب و غذا هر دو سالم باشند ولی نباید هنگام غذا خوردن آب نوشید.
از دیگر مواردی که در این حالت جای می گیرد خوردن مواد خام همراه با پخته می باشد.
ضمناً هر فردی با توجه به مزاج خود باید غذای مناسب مزاجش را شناخته و مصرف نماید، مثلاً افراد صفراوی باید گرم و خشک ها را کمتر میل کنند و ترجیحاً به همراه مصلحاتشان استفاده نمایند و یک فرد بلغمی نیز لبنیات را باید کمتر بخورد و آن هم به همراه مصلحاتشان.

2- خوردن مواد غذایی نا سالم به روش صحیح:
مانند خوردن کنسرو ماهی که دارای روغن ناسالم و مواد نگهدارنده فراوان هست اگر چه به روش صحیح هم میل شود باز مضر می باشد.

3- خوردن مواد غذایی نا سالم به روش غلط:
بدترین و مخرب ترین حالت این حالت هست مانند خوردن مرغ ماشینی و هورمون دار امروزی همراه با نوشابه و سالاد دارای سس های کارخانه ای آن هم با حجم زیاد و سپس خوابیدن با شکم پر.

گردآوری: هیات تحریریه احیای سلامت 

کدمطلب: س ق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا