نقش ریشه شیرین بیان در درمان سرطان پروستات

مطالعات نشان می‌دهد عصاره بدست آمده از ریشه شیرین بیان به درمان لوسمی حاد، سرطان‌های سینه و پروستات کمک می‌کند.

شیرین بیان گیاهی با خواص ضدسرطانی است که با کاهش میزان پروتئین مقاوم به دارو موسوم به bcl-۲ به درمان لوسمی (سرطان خون)، سرطان سینه و پروستات کمک می کند.

السد ، فوتبال ، بغداد بونجاحمطالعات نشان داده اند عصاره شیرین بیان در کنار داروی شیمی درمانی به توقف رشد سلول‌های سرطان پروستات کمک می کند. مشخص شده است ماده جداشده از عصاره شیرین بیان موسوم به Licochalcone-A دارای فعالیت ضدتوموری است. تصور می‌شود این عصاره شیرین بیان موجب کاهش رشد سلول‌های تومور می‌شود.

داروهای مورداستفاده در شیمی درمانی نظیر docetaxel از طریق نابودی سلول های تومور یا توقف تقسیم آنها، موجب توقف رشد سلول‌های تومور می‌شوند. استفاده از عصاره شیرین بیان در کنار docetaxel می‌تواند درمان موثری برای سرطان پروستات باشد.

معمولا وجود میزان بیش از حد پروتئین bcl-۲ با سرطان سینه و پروستات مرتبط است. عصاره Licochalcone-A از طریق کاهش تاثیرات پروتئین bcl-۲ عمل می‌کند. bcl-۲ پروتئینی است که به نظر می‌رسد موجب مقاومت به عوامل ضدسرطانی می‌شود.

با کاهش میران bcl-۲، ممکن است Licochalcone-A موجب افزایش حساسیت تومور به عوامل ضدسرطانی شود. در حقیقت محققان معتقدند عصاره شیرین بیان می‌تواند هم در سرطان‌های وابسته به هورمون و هم سرطان‌های غیرهورمونی نقش داشته باشد.

منبع:مهر

کدمطلب:A97070805


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا