تأثیرات عرق هوفاریقون و گیاه آن برای درمان ایدز

?نکته های شنیدنی?
یکی از آثار هیجان انگیز و جالب هوفاریقون (چای کوهی)، اثر ماده شیمیایی فعال هایپریسین بر ضد ویروس ایدز است. یک پژوهش علمی حاکی از آزمایش هایی است که در شرایط آزمایشگاهی در خصوص جانوران به عمل آمده است.
 این آزمایش ها نشان می دهند که گیاه با سمیّت کم، آثار قابل ملاحظه‌ای بر ضد ویروس های مشابه HIV یعنی ویروس ایدز دارد.
 همچنین در نتیجه پژوهش ها در مورد تأثیرات عرق هوفاریقون و گیاه آن بر روی بیماران مبتلا به ایدز، نشان داده است که بیماران بهبودی محسوسی یافته اند؛ به این معنی که فعالیت سیستم دفاعی آنها به طور محسوس افزایش یافته، وزن آنها زیاد شده، اشتها بهتر شده و انرژی بیشتری یافته اند. این اخبار، هر چند مقدماتی است ولی بسیار هیجان انگیز می باشد و به بیماران داوطلب برای درمان با این گیاه، عصاره ای از آن با عیار استاندارد داده می شود.
?منبع: معجزات درمانی عرقیات گیاهی، دکتر محمد دریایی، صفحه ۲۲۷

کدمطلب:‌980209  18PC

پی نوشت احیای سلامت: 

۱_ گیاهی که به چای کوهی معروف است با گیاه هوفاريقون متفاوت است.
چای کوهی یا چای چوپان یا چای پشمی (نام علمی: Stachys lavandulifolia)
چای کوهی در بن چوبی، کوتاه، دارای ساقه‌های کرک‌دار متعدد به رنگ سبز یا تقریباً متمایل به خاکستری؛ گل‌های خوشه مانند به رنگ صورتی، ارغوانی و به ندرت سفید یا متمایل به زرد، کاسه گل لوله‌ای و پوشیده از کرک پرهای بلند، به رنگ سبز تا بنفش تیره و برگ‌ها به صورت ساقه‌ای، پهن و دراز و خطی یا سرنیزه‌ای می‌باشد.
۲_ بر اساس متن ذیل که از کتاب معارف گياهى، مرحوم حسین میر حیدر ج‏5، ص: 282 اخذ شده است گیاه هوفاريقون هم به چای کوهی معروف است ولی این تشابه عنوان است و منظور چای کوهی مصطلح نمی باشد:
هوفاريقون- چاى كوهى‏
در كتب طب سنتى «هوفاريقون»، «داذى رومى»، «گل راعى» و «قوريون» و به فارسى «علف چاى»، «گل هزار چشم» و «چاى كوهى» نام برده مى‏شود. به فرانسوى آن را siutrepelliM و laniciffo siutrepelliM و nommoc siutrepelliM و naej- tnias al ed rbreH و به انگليسى mucirepyH و yah draH و troW s’nhoJ. tS نامند. گياهى است از خانواده eaecacirepyH نام علمى آن. L mutarofrep mucirepyH و مترادفهاى آن. retaG laniciffo. H و. maL eragluv. H می باشد.
مشخصات‏
هوفاريقون گياهى است چندساله علفى با برگهاى متقابل بيضى كمى دراز. در پهنه برگها صدها نقطه شفاف غير حاجب ماورا كه شبيه سوراخ است ديده می شود به همين جهت اين گونه را پرفرراتوم يعنى سوراخ‏ سوراخ نام گذارى كرده‏ اند. ولى در حقيقت سوراخ نيست بلكه پرده نازك شفاف است كه غده‏ هايى مملو از مايع و شيره قرمزرنگى است. گلها به رنگ سفيد يا زرد به صورت منفرد در قله ساقه به‏ طور گروهى و مجتمع به صورت چترى در بالاى گياه در ماه هاى ارديبهشت تا مهر ظاهر مى‏شوند. گل آن كمى معطّر و داراى بويى شيبيه صمغ صنوبر است. ميوه آن به شكل كپسول كه در داخل آن تخمها جاى دارند.
۳_ در مطلب مربوط به درمان ایدز منظور گیاه هوفاريقون می باشد که باتوجه به تشابه عنوان ، در برخی از مطالب منتشر شده در فضای مجازی، عنوان و تصویر چای کوهی مصطلح، اشتباها درج شده است.


تأثیرات عرق هوفاریقون و گیاه آن برای درمان ایدز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا