خطرهای تزریق های کشنده

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) در مورد تزریق تصادفی پرکننده های پوست به درون عروق خونی هشدار می دهد. بر اساس اظهارات FDA تزریق ناخواسته پرکننده های بافت نرم به درون عروق خونی صورت می تواند منجر به آمبولی شود. FDA به تمامی کارخانه های تولید کننده داروهای ضدچروک توصیه می کند که برچسب های هشداردهنده داروها را روزآمد کنند.

تزریق ناخواسته پرکننده های بافت نرم به درون عروق خونی ممکن است منجر به مسدود شدن جریان خون به بافت شود. در برخی موارد این حالت سبب آمبولی می شود که می تواند به اختلالات بینایی یا نابینایی، سکته، نکروز پوست یا آسیب به ساختارهای زیرین بینجامد.

انسداد عروق خونی مکرراً در گلابلا، اطراف بینی، پیشانی و مناطق اطراف چشم دیده می شود. FDA توصیه می کند که پرکننده ها باید به آهستگی و با کمترین مقدار فشار و توسط پزشک ماهر تزریق شود. در صورتی که بیمار علایمی چون تغییرات بینایی، علایم سکته مغزی، رنگ پریدگی پوست یا درد غیرعادی را حس کرد، فوراً باید تزریق متوقف شود.

FDA News Release May 28,2015

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا