برای غلبه بر رعشه به سمت گرمی ها بروید

برای غلبه بر رعشه به سمت گرمی ها بروید

لرزش یا رعشه شایع ترین حرکت غیر ارادی بدن است و ممکن است در دست ها، بازو، چشم، صورت، سر، طناب های صوتی، تنه و ساق پا دیده شود ولی بسیاری از موارد لرزش در دست ها دیده می شود.

دکتر عالیه خامنه ای به خبرنگار نشریه عسل درمانی گفت: رعشه ممکن است در هر سنی بروز کند که امروزه شیوع آن حتی در جوانان بیشتر است، ناشی از سردی مزاج یا بالا رفتن سودا در بدن است که سردی و خشکی افزایش می یابد. این افراد باید تغذیه از مواد گرم و گرم تر را مورد توجه قرار دهند.

رعشه دست و پا در کهنسالی نیز ناشی از حرکت مزاج به سمت سردی در این سنین است. رعشه در جوانها امروزه به دلیل بهره گیری از مواد تغذیه ای سرد افرایش یافته است و شاهدیم جوانها می گویند دستم می لرزد، تنم می لرزد.

دکتر عالیه خامنه ای تصریح کرد: استرس، آلودگی هوا و استفاده از فست فودها و غذاهایی با طبع سرد مهمترین علت شیوع آن است.

این افراد باید غذاها با طبع گرم بخورند. گوشت گوسفند و بوقلمون، میوه ها شامل موز، گرمک، نارگیل، گیلاس و خرما بخورند. لبنیات یا نخورند یا با مصلح آن به مقدار کم مصرف شود. خوردن عسل با خرما یک ماده غذایی مفید است.

این افراد از میوه های سرد مثل خیار، کدو، کاهو پرهیز کنند و سبزیجات گرم مثل سبزی خوردن، سبزی قورمه میل کنند. کله پاچه و سیرابی و گوشت گوساله و گاو نخورند.

خوردن آلوبخارا، انار شیرین و زرشک خام نیز برای این افراد مفید است.

انجام ورزش برای این افراد که بدن را به سمت گرمی می برد توصیه می شود و سالمندان حتما پیاده روی کنند که بسیار مفید است. خانم ها هم شب هنگام عسل و عرق رازیانه میل کنند.

دکتر عالیه خامنه ای

منبع: دو ماهنامه عسل درمانی- شماره 20- بهمن و اسفند 1396


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا