عسل بهترین دارو برای درمان زخم های معده و اثنی عشر

عسل بهترین دارو برای درمان زخم های معده و اثنی عشر

رسول اکرم (ص) می فرماید: اگر چیزی شفا هست در خوردن عسل است.

عسل بی چون و چرا در به کار انداختن دستگاه گوارش بسیار نافع است و تأثیر سودمندی روی هضم غذا دارد و ملین مفیدی است. اگر مدام خورده شود باعث فعالیت طبیعی جهاز هاضمه می گردد به همین علت است که آن را از قدیم دوست معده نام نهاده اند.

مشاهدات بالینی نشان داده اند در صورتی که عسل با سایر غذاها خورده شود باعث کاهش اسیدهای اضافی معده می گردد و همچنین مشخص شده است که اگر موقع عکسبرداری از معده از سولفات باریم و عسل استفاده شود یکی دو ساعت بیشتر از سولفات باریمی که به تنهایی مصرف شود در معده می ماند و تصویر عضو نیز روی فیلم واضح تر نمایان می گردد. عسل به عنوان دارو برای درمان امراض معده مانند: زخم معده، ورم معده و روده مؤثر است. به علت داشتن آهن و منگنز به هضم غذا کمک کرده و ترشح شیره معده را به حالت طبیعی برمی گرداند و دردهای معده را از بین می برد. از طرفی دارای کنش دو جانبه می باشد، اول واکنش موضعی: که مانند بهم آمدن زخم های خارجی موجب بهم آوردن زخم معده می گردد، دوم کنش تقویت کننده دارد که به طور یک جا روی بدن به ویژه روی دستگاه عصبی است.

کنش اخیر آنقدر اهمیت دارد که امروزه قبول کرده اند پیدایش زخم های معده و اثنی عشر مربوط به عدم تعادل گیرندگی عصبی این اندام هاست. بدین ترتیب پزشکی آزمایشی و بالینی امروز گواهی می دهند که عسل بهترین دارو برای درمان زخم های معده و اثنی عشر است.

منبع: دو ماهنامه عسل درمانی- شماره 20- بهمن و اسفند 1396

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا