انیمیشن مادر و پدر! منو نکُشید!

در کشورمان سالیانه چندین هزار "سقط جنین" قانونی و غیرقانونی انجام می‌شود؛ متاسفانه بخش بیشتر این سقط‌ جنین‌ها بی‌مورد و به دلایل واهی و غلط انجام می‌شود و آورده‌ای جز حسرت و پیامدهای جبران‌ناپذیر جسمی، روحی و روانی برای مادران به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ مسئله “سقط جنین” در کشورمان با توجه به ابعاد و عوارض مختلفی که هم به‌لحاظ پزشکی و هم به‌لحاظ اجتماعی و شرعی دارد، چند سالی است که مورد توجه مضاعف جامعه نخبگانی کشور و برخی رسانه‌ها قرار گرفته است.

از سویی چند سالی است که طرح “غربالگری” از سوی وزارت بهداشت برای شناسایی برخی اختلالات دوران جنینی برای مادران باردار در حال اجراست و بر اساس نتایج این غربالگری‌ها، به بسیاری از مادران، توصیه به سقط جنین می‌شود و این دسته از مادران با صدور مجوزهای سقط، به‌راحتی و در کمترین زمان به مراکز سقط جنین ارجاع داده می‌شوند!

اما نکته بسیار قابل تأمل، نحوه اجرای طرح غربالگری در سطح کشورمان و پرونده‌‌هایی است که در آنها رأی به سقط جنین مادران به‌بهانه‌‌هایی مانند عدم تشکیل قلب جنین در نخستین ماه‌های بارداری و… صادر می‌شود؛ بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته و پرسش‌نامه‌های مستند اخذ شده از مادران حاضر در طرح غربالگری، در بسیاری از مواردی که پس از غربالگری صورت گرفته، رأی به سقط جنین صادر شده و مادران به‌دلایل مختلف از انجام سقط جنین، استنکاف داشته‌اند، پس از تولد نوزاد مربوطه و سلامت همه‌جانبه مادر و نوزاد، تشخیص غلط غربالگری و حکم اشتباه صادره مبنی بر لزوم سقط محرز شده است!

کدمطلب: Da98112701


 

کلیپ توصیه هایی برای پیشگیری از سقط جنین

  • غربالگری غیر علمی =تحمیل هزینه و قتل جنین سالم
  • سونگرافی نکن ، نخبه جمع کن
  • اطلاعات حیاتی برای مادران باردار
  • با یک اشتباه، آینده خود و جنین را به خطر نیاندازید
  • آیا می دانید در غربالگری ممکن است، جنین سالم را سقط کنید.
  • سقط جنین سالم از طریق “تشخیص غلط در غربالگری و سونوگرافی های زودهنگام و غیر ضروری”

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام لطفا راهنمایی کنید به کدوم دکتر میشه اعتماد کرد دختر من ی هفته فرصت داره اگر قلب تشکیل نشه باید سقت کنه پس باید چکار کرد واگر نه بچه عقب افتاده می شود به گفته دکترش .شما رو به خدا کمک کنید

    1. باسلام و احترام
      نگران نباشید.
      اگر قلب بچه تشکیل نشود، خودش دفع می شود. صبر کنید و توکل به خداوند خالق هستی.
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا