حکیم دکتر حسین روازاده: تمرکز و انتخاب گزینه های اصلح و مردمی؛ قدم لازم برای عبور از این باتلاق سیاسی

در چند هفته اخیر، هیاهو و رقابت در رسیدن به کرسی سبز مجلس شورای اسلامی دغدغه جریان های سیاسی و گروه ها در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس است. در بین تحولات آنچه نمایان است دستیابی جریان اصولگرا به لیست واحد و اتفاق نظر در تشکیل تیم خود بوده و اصلاح طلبان نیز علی رغم بیانات سابق خود که به دلیل رد صلاحیت های صورت گرفته قادر به ارائه لیست نیستند. در تهران سه لیست ارائه نمودند. برای بررسی بیشتر پرونده های انتخاباتی و جریان های سیاسی در حال رقابت، ما را بر آن داشت تا با تحلیل موضوع از نظر دبیر کل جامعه اسلامی کشاورزی ایران و خاستگاه این قشر عظیم و ریشه دار و موثر را نیز بررسی و مواضع و دغدغه‌های این حزب پرجمعیت و گسترده که خیل عظیمی از آبا و اجداد ایران زمین را در بر دارد به نظاره بنشینیم.

دکتر حسین روازاده دبیرکل محترم جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با بیان اینکه رقابت درون گروهی و اختلاف میان جریان های سیاسی تفاوت دیدگاه و عقاید طبیعی‌ترین پدیده و خصوصیت غالب هر انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران است، معتقد است که اکنون نیاز حیاتی کشور تشکیل مجلسی قوی و یکپارچه است  و نباید اختلافات جریان اصولگرا و انقلابی اسباب و زمینه ساز ورود افراد ناکارآمد و ضعیف شود. حضور افرادی که با بهره گیری از رانت و صرف هزینه های نجومی به صحنه راه پیدا می کنند و بدیهی است پس از انتخاب مهره دست‌نشانده تامین منافع گروه حامی یا منافع شخصی خود خواهند بود و جایگاهی برای رسیدگی  به منافع عمومی و ملی نخواهند گذاشت. بدیهی است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در پناه و سنگر قوه مقننه ای قوی و کارآمد با حضور نمایندگانی آگاه، متفکر، متخصص، با عزم راسخ در حل مسئله و البته بهره مندی از دانش روز، ایران اسلامی را در مسیر درخشش تمدن بزرگ خود قرار خواهد داد.

وی افزود: ما در جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، در مرحله نخست آحاد مردم کشور عزیزمان، ایران را به مشارکت حداکثری در انتخابات دوم اسفند دعوت کردیم. توسل به حضور مردم جهت قطع چشم طمع دشمنان کینه توز و معاند ضدانقلاب از کشور و مشت محکم دیگری پس از راهپیمایی باشکوه 22 بهمن بردهان استکبار جهانی خواهد بود. در کنار این امر مهم، نوع و نحوه انتخاب نامزدها مدنظر قرار گرفته تا بهترین و اصلح ترین اشخاص از میان گزینه ها و لیست های حاضر به حضور در مجلس شورای اسلامی از سوی مردم برگزیده شوند که فقط از طریق تمرکز بر انتخابات محقق خواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه، در سال 94 احساسات بر عقلانیت چیره شد و حاصل آن مجلس ضعیف دهم بود، عنوان کرد: درس گرفتن از تجربیات و اشتباهات می بایست مبنای کار قرار گیرد. مردم باید آگاه باشند که نهاد قانون گذاری در جمهوری اسلامی اهمیت راهبردی دارد و نمایندگان ضعیف، باعث می شوند، چرخ قانون گذاری و نظارت بر نهاد اجرایی، از کار بیافتد و قوه ای فشل و ناکارآمد بر امور چیره شود. پس نباید بار دیگر انتخابات ناروا کرد و اسیر چرخه اشتباه شد. در حال حاضر کارنامه و عملکرد ده مجلس قبل در مقابل ماست. یک نگاه و بررسی مختصر نشان می دهد کدام انتخاب درست بوده و کدام انتخاب ناروا و کدام مسیر غلط و انتخاب نادرست بر زندگی ایرانیان تاثیر منفی داشته است.

وی خاطر نشان داشت: در جغرافیای سیاسی منطقه، جمهوری اسلامی تنها نظام مردم سالار دینی است که در 41 سال گذشته، دهها انتخابات داشته، ملت و حاکمیت ایران گام های بلند و تاریخ سازی در حرکت به سمت قله پیشرفت  برداشته است. عبور از جنگ تحمیلی، توطئه ها، فتنه ها و تحریم های ظالمانه، موضوعات کم اهمیتی نیستند که هر ملتی توان و تحمل آنها را داشته باشد. ولی همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، تاب آوری ملت ایران در برابر مشکلات، جهان را متحیر ساخته است. از چنین ملت بی نظیر و بابصیرتی، انتظار می رود تا در انتخابات ضمن مشارکت حداکثری، تاثیرگذاری خود را با انتخاب نمایندگان اصلح و کارآمد ثابت کنند. مبنای انتخاب بایستی گزینش مردان میدان عمل در عرصه های اقتصادی، علمی و سیاسی باشد. انقلاب اسلامی به مردان میدان جهاد نیاز دارد و تحقق مجلس، دولت و قوه قضاییه با نیروی کارآمد، تداوم برنامه ها و سیاست های کلان نظام و کشور را دربرخواهد داشت و تجلی اقتدار ملت ایران خواهد بود.

دکتر روازاده در ادامه دلایل اصلی و نیاز به تشکیل مجلس قوی را اینگونه بیان می دارد: در شرایطی که دشمن تمام قوا و توان خود را به کار برده تا ایران را از لحاظ اقتصادی، سیاسی و امنیتی زمین گیر و ورشکسته کند، تغییر راهبردی و راهکارهای غلط اجرایی و قانون گذاری می بایست مبنا قرار گیرد. توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی دیگر دلیل لزوم شکل گیری مجلس قوی است. به جای وعده های فریبنده و پوچ و بی محتوا و غیرمحقق چون حضور بانوان در ورزشگاه یا دروغ کشیدن و نکشیدن دیوار در پیاده روها، معیشت مردم و اقتصاد و تأمین تغذیه مردم باید اولویت باشند. نارضایتی عمومی از عملکرد دستگاه های اجرایی و مجلس که باعث کوچک شدن سفره کارگران شده، نیازمند اقدام بنیادین برای برون رفت از چنین چالش هایی است.

وی خاطرنشان ساخت: بدون شک پشتوانه شکل گیری دولت اسلامی وجود مجلس انقلابی، قوی و جهادی متحد و یکپارچه با نیروهای با دانش و با اراده است. اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند. عرصه سیاسی کشور به جدال جریان های کم ظرفیت و ناکارآمد تبدیل شده که جنگشان با یکدیگر برای رسیدن به قدرت سیاسی است نه تامین نیازهای مردم  که این روند و ایجاد دوقطبی های کاذب می کند. برای عبور از این باتلاق سیاسی، می بایست بر روی انتخاب گزینه های مردمی و اصلح متمرکز شد.

دبیرکل مجمع اسلامی حامیان کشاورزی ایران، حکیم دکتر روازاده در پایان عنوان کرد: در هرجایی که مردم حضور پیدا کردند، کشور از مشکلات و بحران ها عبور کرد. در جنگ تحمیلی، بسیج مردم به دستور رهبر کبیر انقلاب بود که دشمن بعثی را به ذلت و خواری کشاند. در عرصه تولید و رونق آن، بخش هایی مردمی هستند که در مقابل تحریم ها قد علم کرده اند و اقتصاد کشور را جان بخشیده اند. در برابر فتنه ها، حضورهای مردمی در میدان ها و خیابان ها بودکه فاتحۀ فتنه ها خوانده شد. در سایه ولایت فقیه و رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، می توان از مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی نیز عبور کرد، مشروط بر آنکه به مردم و نیروهای مردمی اعتماد شود و آنها در مجلس حضور پیدا کنند. انشاالله جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران نیز به مانند گذشته در مسیر بصیرت زایی و آگاهی بخشی جهت مشارکت حداکثری  و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست تا گام های پیشرفت و ترقی انقلاب با مشارکت مردم و تشکیل نهادهای انقلابی با سرعت بیشتری محقق گردد.

روابط عمومی جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

کد مطلب : Da98113001


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا