ورود متخصصان طب ایرانی به حوزه پیشگیری و درمان کرونا

ورود متخصصین طب ایرانی به پیشگیری و درمان کرونا در کشور

با دستور وزیر بهداشت به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، متخصصان طب ایرانی، رسما به حوزه پیشگیری و درمان کرونا در کشور وارد می‌شوند.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری تسنیم، در پی برگزاری چند نشست ویدئوکنفرانس توسط دفتر طب ایرانی با پزشکان چینی در خصوص مهار و درمان کرونا و آگاهی از نتایج قابل توجهی که بهره‌گیری از قابلیت‌های طب سنتی در کنار طب رایج در بهبود روند درمان بیماران کرونایی کشور چین داشته است، دکتر محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، خواستار استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی در حوزه پیشگیری و درمان کرونا شد.

در این نامه که با نظر مساعد دکتر نمکی برای پیگیری و انجام اقدام لازم، به دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دیگر معاونت‌ها و ادارات مرتبط ارجاع شده، بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های طب ایرانی در این زمینه تاکید شده و به تجارب خوبی که انجام اقدامات اولیه در زمینه استفاده از این ظرفیت غنی طبی کشور در بهبود روند درمان بیماران کرونایی به همراه داشته، اشاره شده است.

این گزارش می‌افزاید: در اغلب شهرهای کشور چین، برای درمان 90 درصد بیماران کرونایی، از ترکیب طب رایج و طب سنتی بهره گرفته شده و استفاده از برخی ترکیبات گیاهی و ارائه توصیه‌های غذایی، از جمله اقدامات متخصصان طب چینی در این زمینه بوده است که به‌ترتیب برای درمان بیماران مبتلا و پیشگیری از بروز بیماری در افراد سالم، انجام می‌شود.

 


نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام. این یک توطئه است که جلوی امثال حکیم روازاده را بگیرند و به آدمهای خودشان که با سیاستهای یهود مشکلی ندارند، اجازه درمان دهند. پس فریب نخورید. چرا زودتر اجازه این کار را ندادند؟

  2. سلام دکتر روازاده – یکی دو سوال مرا جواب میدهید ؟.
    1- آیا ترکیب سیر با سرکه مفید است . برای ویروس ها و این ویروس که آمده ، خاصیت درمانی دارد ؟
    2- آیا شرعا میشود با شیره جوانه جودوسر سمنو درست کرد . البته با آرد جو دوسر ؟
    و اگر بشود پخت و درست کرد آیا اگر این پخته شده اش را با کمی سرکه مخلوط کنیم چه خواصی دارد ؟
    جو دوسر برای ویروسها خوب است ؟

    1. با سلام و احترام
      مصرف ترشی سیر موردی ندارد
      بله میشود سمنو درست کرد البته باید از اهل فن کمک بگیرید
      سرکه با سمنو خیر نمیشود اضافه کرد
      گروه مدیریت سایت

      1. باسلام و احترام
        برای اینکه آنچه وزارت بهداشت اعلام می کند را منتشر می کنند.
        گروه مدیریت سایت

  3. سلام شاید بخواهیم با مسامحه قبول کنیم که بله وزارت پذیرفته که طب ایرانی کمک کند معنای عامی دارد که امثال حکیم روازاده وخیراندیش وحتی آیت اله تبریزیان را شامل بشود چون هیچ کدام از این عزیزان هیچگاه عنوان اسلامی را از خود دور نکردند ولی توجه به عبارت موجود در سایت وزارت بهداشت…..این عرصه جایگاه شیادان بی سواد و عوامفریبی نیست که با پوشش طب اسلامی و ایرانی سالها بر جان و مال مردم بیرحمانه تاخته اند……………نشانگر آنست که اینها از عنوان اسلامی چندان خوششان نمی آید حتی اگر ترکیب مصطکی وشکر سرخ وهلیله را با عنوان طب ایرانی ممکن است اجازه بدهند ولی عنوان اسلامی را به هیچ وجه نمی پذیرند نشان می دهد این کار دقت بیشتری می طلبد..

  4. سلام
    وقت شما بخیر
    متأسفانه دیر اقدام کردند. درمان واقعی این مردم هنگامی انجام میشود که رب گوجه فرنگی، شکر و قند سفید، نان با آرد سفید و نان ناسالم، آب ناسالم، پفک و چیپس، سوسیس و کالباس و فست فودها سیب سلامت نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا