توصیه های حکیم دکتر روازاده برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا

توصیه های حکیم دکتر روازاده برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا/ راهکارهایی برای ضدعفونی میوه و سبزیجات و استفاده از ظروف مسی
شیوع ویروس کرونا در ایران در چندماه اخیر سوالات متعددی را درباره افزایش آمار مبتلایان و تلفات و همچنین چرایی انتقال آن به افرادی که قرنطینه خانگی هستند ایجاد کرده است. با توجه به اهمیت جلوگیری از چرخه انتقال و راهکارهایی که می توانند این چرخه را قطع کنند،حکیم دکتر حسین روازاده؛ پدر طب ایرانی و اسلامی، راهکارهایی را ارائه کرده اند.
ایشان با بیان اینکه بیمارانی کرونایی هستند که یک یا دو ماه در قرنطینه کامل به سر می برند، ولی مبتلا به ویروس شده اند؛ گفت: این سوال مطرح است که افرادی که در قرنطینه خانگی و کامل بوده اند، چگونه به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده اند؟ این افراد با واسطه از فردی که فاقد بیماری است، تغذیه شده می شده اند.
حکیم دکتر روازاده در ادامه بیان داشت: براساس تحقیقاتی که دانشمندان خارجی صورت داده اند، به موارد ماندگاری ویروس بر روی سطوح مختلف اشاره کرده اند ولی درباره ماندگاری ویروس بر روی میوه و سبزیجات، زیاد صحبت نشده و راهکارهای بهداشتی و دقیق برای آن ارائه نمی شود. دلیل این اقدام چیست؟ در حالیکه ویروس بر روی میوه و سبزیجات، روزها ماندگار است. ویروس بیشتر از همه چیز بر روی سطوح میوه و سبزی و گوشت، حتی در دمای یخچال باقی می ماند. افراد با مصرف این موارد به راحتی به ویروس کرونا مبتلا می شوند، هرچند در قرنطینه هم باشند.
این پژوهشگر طب اسلامی – ایرانی با اشاره به برخی از راهکارها برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: اولین راهکار برای ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات در میوه فروشی ها است. می بایست با استفاده از جوش شیرین، نمک و سرکه، میوه ها و سبزیجات ضدعفونی شود. مغازه دارن باید موظف شوند از طریق دستگاه سمپاش و ترکیب جوش شیرین و سرکه، کل مغازه و میوه ها را ضدعفونی کنند و حتی برای تاثیر بهتر میوه ها، از مبدا انبارها ضدعفونی شوند.
وی افزود: مردم هم زمان که میوه و سبزیجات خرید می کنند. آن را در داخل ظرف آبی قرار دهند که در آن ظرف از ترکیب سرکه، نمک و جوش شیرین استفاده کرده باشند. میوه و سبزیجات را در چنین ترکیبی قرار دهند تا ضدعفونی شود و ویروس ها و باکتری ها از بین بروند.
حکیم دکتر روازاده به استفاده از ظروف مسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ویروس کرونا براساس تحقیقات جهانی که کرده اند تنها چندساعت بر ظرف مسی ماندگاری دارد. اما تجربیات و تحقیقات ما نشان می دهد، ویروس ها زمانیکه بر ظرف مسی می نشینند به سرعت ضعیف و پس از مدت کوتاهی نابود می شوند. یعنی در مدت چندساعت از بین می رود و خاصیت ضدمیکروب و ضدویروسی دارد. قدما توصیه کردند حتما مردم از ظروف مسی استفاده کنند و حتی دستگیره های درب ها نیز از جنس مس یا برنج بوده است. ظروف مسی و برنجی علاوه بر خاصیت میکروب و ویروس کشی، خواص درمانی بسیاری دارند. خوشبختانه در چند دهه اخیر توانستیم استفاده از ظروف مسی را در ایران مجدد احیاء کنیم و در هر خانه ای از این وسایل تا حدودی استفاده می شود ولی می بایست این امر به فرهنگ اصلی جامعه در تمامی مکان ها و دستگاه ها تبدیل شود.

 


نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید .
    در این متن به مقدار سرکه و جوش شیرین که با آب باید مخلوط شود اشاره نشده است . لطفا آن را هم بفرمایید .

    1. باسلام و احترام
      در هر یک لیتر آب، 10 گرم جوش شیرین، 10 گرم نمک و 100 سی سی سرکه ترکیب نمایید.
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا