قرابت ۲ ویروس مرگبار کرونا و داعش

قرابت ۲ ویروس مرگبار کرونا و داعش
یادداشت حکیم دکتر حسین روازاده دبیر کل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در خبرگزاری فارس:

بعد از ظهور ناگهانی داعش که خوراک بقای آن، ترور وحشیانه انسان‌های بی‌گناه بود، اکنون ویروسی نامیمون با هدف از بین بردن انسان پا به عرصۀ میدان گذاشته است.

 خبرگزاری فارس ــ یادداشت میهمان؛ حسین روازاده متخصص طب سنتی: دهه دوم قرن ۲۱ میلادی آبستن دو حادثۀ ویرانگر بود که هر دو منشأ تحولی شگرف و چشم گیر شد. شباهت میان این دو حادثه حاکی از وجود دستان پشت پرده در ایجاد تحولات ضد بشری است.

ظهور ناگهانی گروهکی تروریستی بنام داعش در سال ۲۰۱۴ که در سرزمین شامات و عراق متولد شد و مناطق غرب آسیا و بخشی از جهان را درگیر و آلوده حضور منحوس خود نمود و خوراک تداوم و بقای این ترور وحشیانه و ضد بشری جان انسانهای بی گناه بود. تصویری از توحش و خشونت عریان این پدیده که در رسانه ها منتشر شد بشریت را بهت زده ساخت و اکنون رویارویی بشر با ویروسی نامیمون و مسلح که به نظر می رسد تبحری بی‌سابقه در ریشه کن نمودن انسان های بی دفاع دارد و با هدف از بین بردن انسان پا به عرصۀ میدان گذاشته است.

در این یادداشت بی لطف ندیدیم که به سلسله تشابه و قرابت این دو پدیده بپردازیم که هر کدام در جای خود عمل تأمل و تفکر می طلبد و شاید بی شمار حرف و دلیل برای ارائه دارد، لیکن نشان خواهد داد انسان و بشریت به چه میزان در برابر این دستهای پلید و کثیف رژیم های توطئه گر و خائن آسیب پذیر و بی دفاع است پوشیده نیست که کرونا و داعش توسط یک جریان ساخته و پرداخته شده اند، اکنون دیگر بر همه جهان آشکار است که داعش توسط آمریکا تأسیس شد و این نکته حائز اهمیت است که دولت آمریکا بعنوان عامل رژیم صهیونیسم بین الملل در صحنه حضور دارد. علت اصلی ایجاد گروه تروریستی داعش توسط صهیونیسم وحشت و هراس وی از بیداری اسلامی ملت ها و وقوع این انقلاب بزرگ در کشورهای خودکامه عرب بود که توسط دولت امریکا بعنوان مجری طرح پیاده شد.

ظهور ناگهانی گروهکی تروریستی بنام داعش در سال ۲۰۱۴ که در سرزمین شامات و عراق متولد شد و مناطق غرب آسیا و بخشی از جهان را درگیر و آلوده حضور منحوس خود نمود و خوراک تداوم و بقای این ترور وحشیانه و ضد بشری جان انسانهای بی گناه بود. اکنون رویارویی بشر با ویروسی نامیمون و مسلح که به نظر می رسد تبحری بی سابقه در ریشه کن نمودن انسان های بی دفاع دارد و با هدف از بین بردن انسان پا به عرصۀ میدان گذاشته است.

مقامات آمریکایی به صراحت به نقش خود در ایجاد داعش اعتراف کرده‌اند. ترامپ در آگوست ۲۰۱۶ (مرداد ماه  ۱۳۹۵) زمانی که نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری بود، رئیس جمهور این کشور را به همراه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و رقیب دموکراتش موسس داعش خوانده بود. او در سخنرانی خودش در میان حامیان جمهوری خواه در شهر «فورت لادر دال» گفته بود: «داعش به رئیس جمهور اوباما احترام و ارج می نهد. چون او موسس داعش است و به داعش کمک مالی کرد. من این را هم می گویم که هیلاری کلینتون حقه باز، هم ( به همراه اوباما) موسس داعش بوده است.»

و در پایان سال ۲۰۱۹، صهیونیسم بین الملل بار دیگر نقش مرگبارش را با بیوتروریسم اجرایی ساخت. از بین بردن مردم جهان به وسیله ویروس کرونا، توطئه ای است که نشانه‌های جنگ بیولوژیکی آن در حال آشکار شدن هستند و جالب آنکه مجری این پروژه نیز دولت آمریکاست. این کشور نمی تواند با پنهان شدن پشت قربانیان کرونا در امریکا، اقدام جنایتکارانه اش را منکر شود. دولت چین رسماً از این کشور بابت شیوع کرونا در کشورش توضیح خواست. و در پاسخ با فرافکنی مقامات واشنگتن و ویروس ووهانی یا چینی نامیدن کرونا، رو به رو شد.

پنهان کاری عوامل مدیریت کننده را می توان از دیگر شباهت های داعش و کرونا خواند. هر چند داعش به طور ناگهانی ظهور کرد ولی مقدمه شکل گیری آن اتاق‌های فکر غربی برای از بین بردن ملل مسلمان بود. پنهان کاری از خصایص اصلی اقدامات خصمانه و توطئه گرانه علیه بشریت است.

ایران اولین کشوری بود که به کشورهای قربانی کمک کرد و از مواضع خود عقب نشینی نکرد. زمانی که داعش در حال درنوردیدن سوریه و عراق بود و پایتخت دو کشور در آستانه سقوط قرار گرفته بودند، جمهوری اسلامی به کمک آنها شتافت و برای دفاع از امنیت منطقه و مقابله با تروریسم هزینه‌های بسیار پرداخت.

نقل قول مقامات کردستان عراق و فرماندهان ارتش سوریه و عراق در رابطه با حضور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در اولین تماس با ایران و در خواست کمک رسانی، دلیلی صریح واضح از احساس مسئولیت جمهوری اسلامی در برابر بحران های منطقه ای و بین المللی است.

نظام استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در برابر بحران و حواشی ایجاد شده، خسارات مالی و جانی گسترده‌ای که برای ملت ها و کشورها برجای می گذارند، هیچ گونه مسئولیتی نمی پذیرند و با سلب مسئولیت از خود، رندانه و ظالمانه دیگران را مقصر جلوه می‌دهند.

صاحب و موسس گروه تروریستی داعش بر پایه اقرار و اعتراف خودش کشور آمریکاست ولیکن جبران خسارات بیشمار وارد شده به قربانی (کشورهای سوریه و عراق از مظلوم‌ترین قربانیان این گروه خونخوار و وحشت آفرین بودند) بر عهده چه کسی است؟

 در تحلیل هایی که در رسانه های غربی ارائه می شود، نظامهای مستقر و بافت مذهبی و فرهنگی این دو کشور به عنوان بستر طبیعی شکل گیری داعش و تروریسم تکفیری معرفی می شود. در دهه هفتاد و هشتاد میلادی آمریکا، عربستان، امارات متحده عربی، پاکستان و گروهک تروریستی القاعده را به وجود آوردند، ولی هرگز زیر بار مسئولیتش نرفتند و این کشور و ملت افغانستان است که چند دهه قربانی توطئه های آنها شده است.

در مورد ویروس کرونا نیز دقیقاً همین بهانه تراشی ها و سلب مسئولیت ها از سوی تولیدکنندگان ویروس و عاملان بیوتروریسم عنوان می‌شود. هرگز رژیم یا گروه عامل و تولید کننده مسئولیت جبران خسارت را بر عهده نخواهد گرفت و این ویروس را یک عامل طبیعی جلوه می دهند که از شرق آسیا از طریق مصرف خفاش یا پنگولین به انسانها منتقل شده است! و بستر شکل گیری داعش و کرونا در اذهان عمومی به طرز عجیبی کشورهای آسیایی معرفی می شوند که از قاعده نگاه از بالا و استعماری غرب خارج نیست.

در تحلیل هایی که در رسانه های غربی ارائه می شود، نظامهای مستقر و بافت مذهبی و فرهنگی سوریه و عراق به عنوان بستر طبیعی شکل گیری داعش و تروریسم تکفیری معرفی می شود. در مورد ویروس کرونا نیز دقیقاً همین بهانه تراشی ها و سلب مسئولیت ها از سوی تولیدکنندگان ویروس و عاملان بیوتروریسم عنوان می‌شود. هرگز رژیم یا گروه عامل و تولید کننده مسئولیت جبران خسارت را بر عهده نخواهد گرفت و این ویروس را یک عامل طبیعی جلوه می دهند

نظام صهیونیسم بین الملل، از نتایج حاصل شده از هر دو پدیده بهره برده و آن را مطابق با اهداف  توطئه آمیز خود در راستای بردگی انسان ها هدایت کرده. داعش، محیط غرب آسیا را مسموم کرد و بیشترین منافع از این کشتار ها و ناامنی برای رژیم صهیونیستی حاصل شد.

بی جهت نبود که تروریست های زخمی داعش به بیمارستان های اسرائیل منتقل می شدند؛ تا بتوانند همچنان به جبهه نبرد علیه مردم  مظلوم منطقه بازگردند. کرونا نیز وضعیت مشابه دارد، صهیونیسم بین الملل نیز خرسند و رضایتمند بر گوشه ای نشسته و نظاره گر قتل عام مردم جهان توسط این بیوتروریسم است.

عاملان اصلی تولد کرونا و داعش رفتارهای متناقض دارند. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در حالی که خود را قربانی این دو پدیده نشان می دهند در عمل سعی در اشاعه و ترویج آن داشتند و دارند.

آمریکایی‌ها خود را به عنوان قهرمان در مبارزه و تلاش برای شکست داعش و کرونا نشان می دهند و به سرعت ائتلاف بین المللی شکل می گیرد ولی همزمان سرمایه گذاری گسترده ای برای ادامه و بقای آنها صورت می گیرد. داعش در جبهه های نبرد تجهیزات نظامی و هوایی زیادی را از طریق آمریکا دریافت کرد و از شکست نجات می یافت و شاهد بودیم که در دقایق پایانی آمریکا فرماندهان و نیروهای ارشد این گروه تروریستی را از مهلکه نجات و به مناطق امن منتقل کرد.

به نظر می رسد کرونا نیز بر این اساس در حال پیشروی است. برای نابودی و تضعیف کشورها و ملت‌های مظلوم، توسط عامل کرونا به هر طریقی قربانیان آن را افزایش می‌دهند. در حالی که ایران درخواست وام و کاهش تحریم ها برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور را کرده، آمریکا مانع اصلی ورود تجهیزات پزشکی شده است. این امر مصداقی از جنایت جنگی است که واشنگتن به عنوان عامل صهیونیسم بین الملل در حال انجامش است.

قربانیان کرونا و داعش، ملت های مظلوم و مردم بی گناهی هستند که هیچ پناهی در برابر توطئه ها و خیانت های صهیونیسم بین الملل ندارند. تاریخ نشانگر جنایات بزرگ و وحشتناکی از عملکرد این گروه توطئه گر است. جنگهای جهانی اول و دوم نیز که با مرگ صدها میلیون انسان و ایجاد قحطی بی سابقه در جهان همراه بود با توطئه صهیونیسم بین الملل به وقوع پیوست.

نگاهی به جنایت علیه بشریت در تاریخ نشان می دهد که همیشه رد و نشانه ای از دستان صهیونیست و یهودیان نژادپرست وجود دارد. سنگ بنای ناامنی و بی ثباتی در هشت دهه گذشته با تاسیس اسرائیل در منطقه غرب آسیا بنا نهاده شده است و ملت مظلوم عرب به ویژه  فلسطینی ها، تاوان این توطئه را پس می دهند. تاریخ‌ها حامل نمونه های بی شماری از این قبیل جنایات است که چشم بسته و آسوده نمی‌توان از آن گذر کرد و پرونده کرونا را نیز باید در آمار توطئه ها و جنایات آنان قرارداد و نتیجه آن کاملاً مشخص است: مرگ انسان های بی گناه در قبال دستیابی به اهداف پلید.

در پایان بپردازیم به سابقه حضور دو حادثه که در دل تاریخ، آشنا با بشر و نقاط آسیب پذیر آن پا به پای انسانیت پیش رفتند. ویروس کرونا، از دهه ها قبل طراحی شده است و طبق شواهد پدیده ای جدید نیست. داعش نیز از صدر اسلام به این سو دارای سابقه است. داعش همان گروه خوارج است که روبروی امام علی علیه السلام قرار گرفتند تا دین اسلام را به یک پوسته خشک و تحجر زده تبدیل کنند. با ادعای بازگشت به دوران خلافت و پایه گذاری دین راستین اسلام قد علم نمود و مشخصاً ماموریت اصلی این گروه تروریستی، اسلام هراسی در جهان بود که به حمداله با مقاومت ملت ها و سرداران واقعی اسلام این توطئه به شکست انجامید.

ویروس کرونا، از دهه ها قبل طراحی شده است و طبق شواهد پدیده ای جدید نیست. داعش نیز از صدر اسلام به این سو دارای سابقه است. داعش همان گروه خوارج است که روبروی امام علی علیه السلام قرار گرفتند تا دین اسلام را به یک پوسته خشک و تحجر زده تبدیل کنند. 

گسترش و رواج این دو پدیده نیازمند وجود ضعف در پیکر و اندام است، یکی ضعف در پیکره ملل و یکی ضعف در اندام انسان. با کمی تامل درمی یابیم عملکرد داعش دقیقاً شبیه رفتار ویروس کروناست که در بدن های ضعیف یا دارای مشکلات اساسی ایمنی به راحتی نفوذ می کند و گسترش می‌یابد.

داعش نیز در عراق و سوریه از ضعف دولت مرکزی و بی ثباتی سوء استفاده کرد و در عرض چند هفته بخش عمده این کشورها را اشغال کرد. کرونا هم در بدن افرادی تاثیر مرگبار دارد که دارای ضعف سیستم ایمنی و نقص در ارگانهای مهمی چون ریه، کبد، قلب و … هستند. شاید بهتر باشد به‌جای هراس کمی بیندیشیم.

برگرفته از جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا