آیا فقط تراریخته مضر است؟!

در بیانیه مهم جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران درباره محصولات تراریخته؛

آیا فقط تراریخته مضر است؟!

 

جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران درباره محصولات تراریخته بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران درباره محصولات تراریخته بیانیه‌ای را صادر کرد.

در بخشی از بیانیه آمده:  «نباید آنقدر ساده¬لوحانه با موضوع تراریخته روبه رو شد تا دشمن بتواند کشور و امنیت غذایی و سلامت جامعه را وارد گود بازی خود کند.»

… در سال های گذشته، واردات انواع محصولات تراریخته تهدیدات جدی برای امنیت غذایی ایران ایجاد نموده و در کنار امنیت غذایی، سلامت جامعه را نیز با مخاطره روبه رو ساخته است. در همین راستا، جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران که بارها نسبت به روند عادی سازی واردات و تولیدات محصولات تراریخته از خود حساسیت نشان داده، در بیانیه ای جدید، بار دیگر خطرات این موضوع را به مردم و مسئولان گوشزد کرده است.

در متن این بیانیه آمده است:
جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران  از جمله پیشتازان بحث منع مصرف محصولات تراریخته و از معترضین به کاشت و تکثیر آن است، همواره موضوع مهم جلوگیری از کاشت درختان تراریخته را مطرح کرده است. اکنون نیز با همان شدت و جدیت در عزم خویش  از مخاطبین فهیم و فرهیخته خود می خواهیم هر آنچه را که درطب و تغذیه اسلامی و ایرانی مضر و آسیب رسان به سلامت فرد است از مصرف روزانه خود حذف گردانند. ما با استفاده هر نوع مواد مضر و خطرناکی اعم از تراریخته و غیر تراریخته مخالفیم و با آن مقابله  خواهیم کرد.
از افرادی که در مورد تراریخته ها از اصطلاحات علمی و تخصصی استفاده می کنند خواهشمندیم تا در تبیین آن توجه بیشتری مبذول دارند؛ چراکه همواره افراد سودجو و در برخی موارد نادان با تبلیغات گوناگون، با ذکر غیرتراریخته بودن مردم را تشویق به مصرف محصولات سمی و مضر می کنند که آنها هم در ایجاد بیماری دست کمی از تراریخته ندارند.
تاکیدات ما بر این بوده که وجود وایتکس، کلر، سولفات آلومینیوم، نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی مضر است. همچنین کودهای شیمیایی مضر هستند و در ایجاد بیماری و اختلال در طبیعت نقشی فراوان دارند. مرغ های ماشینی و ماهی های پرورشی آسیب رسان به سلامت انسان هستند و نمک های آلوده به یدهای شیمیایی نیز مخرب ترین عامل در سلامتی اند.
امام صادق علیه¬السلام می فرمایند:«هر آنچه مضر است حرام هم هست.» ما طبیبان و حامیان قشر مهم کشاورز می بایست با همکاری عالمان دین آحادم مردم را نسبت به خطرات و مضرات محصولات تراریخته آگاه و روشن سازیم.  اکنون دست های آلوده و پنهان، دوستان ما را ترغیب می کنند که به این بهانه که فلان ماده غذایی تراریخته نیست، مجوز مصرف آن را برای عموم صادر کنند.
حال آن که ممکن است آن مواد غذایی تراریخته نباشد ولی سمی، فاسد و مضر باشد. لذا عده زیادی از مردم هم فریب خورده و دچار سردرگمی می شوند و هر آنچه مواد خوراکی و … را هم که در دهه های اخیر توسط دشمن بشریت دستکاری شده و مواد آسیب رسان به آدمی دارد را با این تصورکه تراریخته نیست مصرف می کنند.
به عنوان مثال  در سال های گذشته با آگاهی سازی و تحقیقات به عمل آمده، با وجود آنکه کره اطلس طلایی تراریخته محسوب نمی شد، به خاطر مسموم بودن و تولید آن از فاضلاب و چربی های موجود در آن، مردم را از مصرفش منع کردیم. صدها قلم مواد غذایی دیگر هم وجود دارند که شاید تراریخته نباشند اما سمی و مضر هستند. از این رو نباید فریب تبلیغ با کلمه غیر تراریخته را خورد؛ چیزی که همواره سعی در تثبیت و اشاعه آن می کنند و هر غیر تراریخته ای را غیر سمی و بی ضرر هم می دانند که این طور نبوده و نیست.
بحث ما با تکیه بر کلام امام معصوم است و هر مضری را حرام می شماریم. هر محصولی که خلقت آن به دست بشر تغییر یافته باشد و نطفه آن دگرگون شده باشد و عقیم گردد مضر و فاسد است؛ مانند ملون که امر به نخوردن آن به دلیل تراریخته بودن نیست بلکه تغییر خلقت آن مضر بودن آن برای انسان را تایید می نماید. همین که بذر آن عقیم است، برای ما کفایت  و ایجاد شک می کند و همین کافی است تا زمان رفع شک ما از این قبیل محصولات استفاده نکنیم و دیگران را نیز ترغیب نماییم که مصرف نکنند.
نباید آنقدر ساده¬لوحانه با موضوع تراریخته روبه رو شد تا دشمن بتواند کشور و امنیت غذایی و سلامت جامعه را وارد گود بازی خود کند. توجه و دغدغه جامعه اسلامی حامیان کشاورزی درباره مضرات این محصولات و آگاه سازی و در نهایت مقابله با روند عادی سازی ترایخته است. از نظر کارشناسان جامعه اسلامی حامیان کشاورزی، مصرف مواد غیرتراریخته مضر و آسیب رسان، ولو تراریخته نباشد، مجاز نیست و همگی از مواد غذایی مضر چه تراریخته باشد و چه نباشد، باید پرهیز کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران
حکیم دکتر حسین روازاده

برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

کدمطلب:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا