از بین بردن بوی بد سرویس های بهداشتی

آیا می‌دانید برای از بین بردن بوی بد سرویسهای بهداشتی منازل، آپارتمانها، رستورانها، فرودگاهها، مهمانسراها، هتلها، برجها و ... چه باید کرد؟

جوابیه علم استعمارگر به این سوال:

غرب استعمارگر نه تنها برای این بو فکری نکرده بلکه به همراه آن بو مقداری مواد شیمیایی (نفتالین) وارد ریه مردم کرده است.

لازم به ذکر است که به مدت دو دهه است که نفتالین به عنوان ماده سرطان زا در خون شناخته شده است و در پی دستور جمع آوری آن، نفتالین از شکل کروی به شکل استوانه تغییر و معطر به مواد شیمیایی سنگین سخت ارائه شده که مردم به عنوان بو گیر در این مراکز عمومی و خصوصی بهداشتی مصرف می نمایند.

جایی که فرزندان ما با آرامش تنفس می کنند دچار بیماری لاعلاج بشوند و ضمناً هزینه های میلیاردی نیز به دنبال خواهد داشت، ما باید چکار کنیم.

جوابیه حکیم دکتر روازاده: همانگونه که مردم عزیز ما مطلع هستند در قدیمهای نه چندان دور دو مخزن کوچک آب (آفتابه) که یکی از آنها نو و دیگری کهنه بود در دستشویی اولی برای طهارت و دومی پر از آهک بوده. هرگاه هر فردی از خانواده که مشام قویتری داشت و حس می کرد بوی گندیدگی و فاضلاب در شرف پخش شدن است اجازه داشت از آن مخزن کوچک استفاده کرده و همه را داخل سرویس بهداشتی بریزد. به طوری که این آهک به داخل چاه ختم شود که برای محاسبه دقیق تر یک کیلو آهک را با 10 لیتر آب مخلوط کرده بعد از چند ساعت آن را تکان داده و از صافی بگذرانید و صاف کرده آن را نه برای مدتی کوتاه برای مدتی دراز در دستشویی تخلیه نمایید.

توضیح اینکه برای مجتمع های آپارتمانی و مراکز بزرگتر می توانید از 20 لیتر آب و نیم کیلو آهک برای هر واحد استفاده کنید.

واکنش شیمیایی:

آهک زنده (Cao) میل ترکیبی شدیدی با آب دارد. فرمول این ترکیب به شکل زیر است:

Cao + H2O − > Ca(OH)2 + Q

شدت حرارت آزاد شده Q به قدری است که مقداری از آب مصرفی را تبخیر می‌کند.

به Ca(OH)2 اصطلاحاً آهک مرده می‌گویند.

بوی بد فاضلابه به خاطر وجود H2S می باشد

از ترکیب آهک مرده با H2S: نمک سولفید کلسیم و آب بدست می‌آید که کاملاً بی بو هستند

Ca(OH)2 + H2S = CaS + 2 H2O

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا