چطور می‌توان به دلسوزی آمریکا در “صادرات واکسن کرونا به ایران” اطمینان کرد؟!

دکتر روازاده گفت: جای این سؤال جدی از مدافعان احتمالی واردات واکسن از کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس وجود دارد که دشمنان ایران که تمام اقتصاد و معیشت مردم کشورمان را تحریم کرده‌اند، حال چطور برای واکسن کرونا دلسوز ملت ما شده‌اند؟!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر حسین روازاده، پژوهشگر طب ایرانی ــ اسلامی با اشاره به سابقه موفق کشورمان در تولید انواع واکسن‌ها از جمله واکسن خوراکی فلج اطفال اظهار کرد: با توجه به ساخت واکسن قطره فلج اطفال می‌توانستیم تولیدات خود را علاوه بر مصرف در داخل، به خارج از کشور نیز صادر کنیم اما در همین شرایط بود که از طریق وزارت بهداشت مطلع شدیم که “واکسن تزریقی فلج اطفال” را وارد کردند.

وی افزود: در آن مقطع زمانی، این سؤال ایجاد شد که؛ چرا با داشتن چنین تجهیزات و امکاناتی برای تولید داخلی واکسن فلج اطفال، آن را وارد کرده‌اند و چرا باید مدل تزریقی واکسن فلج اطفال را را وارد کنیم؟! این در حالی بود که قطره فلج اطفال داخلی، امتحان خود را پس داده بود و این بیماری را در کشور ریشه‌کن کرد.

دکتر روازاده با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، واکسن سه‌گانه باید به‌صورت جداگانه تزریق شود، خاطرنشان کرد: تزریق همزمان این واکسن، عوارضی برای کودکان به‌همراه دارد و باید به‌صورت جداگانه تزریق شود؛ این را فریاد زدیم اما گوش شنوایی نبود و نیست؛ حتی گفته می‌شود تزریق همزمان آن می‌تواند خطر بیماری اوتیسم را به‌دنبال داشته باشد؛ در کشور ما متأسفانه واکسن سه‌گانه به پنج‌گانه تبدیل شده است و آن را تحت عنوان “پنتاوالان” به کودکان تزریق می‌کنند.

این پژوهشگر طب ایرانی ــ اسلامی متذکر شد: نگهدارنده برخی واکسن‌ها “جیوه” است؛ در تولید واکسن باید راهکاری برای عدم استفاده از جیوه یافت با اینکه اعلام شده است که مقدار استفاده از جیوه در تولید واکسن‌ها، استاندارد و  بسیار کم است؛ آیا نباید تولیدات به‌گونه‌ای باشد که نیازی به استفاده از همین مقدار جیوه در واکسن‌ها نباشد.

وی با اشاره به توزیع و تست برخی واکسن‌های آلوده در کشورهای فقیر آفریقایی توسط کشوری مانند آمریکا یادآور شد: در همان زمان بود که خبرهایی آمد که دو دشمن کودکان یمنی و سوری یعنی  بن‌سلمان و بیل گیتس در جلسه‌ای به توافق رسیدند که به کودکان این دو کشور، واکسن رایگان تزریق شود! قصد داشتند تا از طریق کشور ثالث این اقدام را انجام دهند و گوشزد کردند که “امیدواریم ایران این مسئولیت را قبول کند”، که خوشبختانه ایران اقدامی صورت نداد.

دکتر روازاده با تأکید به اینکه باید نسبت به واردات واکسن از کشورهای خارجی حساس بود چرا که با شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، اهداف پنهان برخی شرکت‌‌های بدنام تولید‌کننده واکسن تاحدودی افشا شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که شخصیتی حکیم، دانشمند، خردمند و مدیری راهبردی هستند، عمق این جریان را کشف کردند؛ جای این سؤال جدی از مدافعان احتمالی واردات واکسن از کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس وجود دارد که؛ دشمنان ایران که تمام اقتصاد و معیشت مردم کشورمان را تحریم کرده‌اند، حال چطور برای واکسن کرونا دلسوز ملت ما شده‌اند در حالی که مردم کشورمان، تجربه واردات خونهای آلوده به ایدز از فرانسه را نیز در ذهن خود دارند؟!

منبع : خبرگزاری تسنیم

برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا