پیام نوروزی حکیم دکتر حسین روازاده؛ پدر طب ایرانی – اسلامی

 

?پیام نوروزی حکیم دکتر حسین روازاده؛ پدر طب ایرانی – اسلامی

 

?حکیم دکتر روازاده؛ پدر طب ایرانی – اسلامی و دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی صادر کردند. متن پیام به این شرح است:

 

?بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی را به مقام معظم رهبری و تمامی هم میهنان به ویژه خانواده های محترم شهدای انقلاب و اسلام و جانبازان و فارسی زبانان در اقصی نقاط جهان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

 

?نوروز ۱۴۰۰ متقارن با اعیاد شعبانیه شده و سال جدید با توجه به این تقارن مبارک، ان شاءالله همراه با سلامتی، خیر و برکت در زندگی تک تک ایرانیان خواهد بود.

 

? نام سال جدید توسط امام خامنه ای مدظله العالی سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» انتخاب شد، که گویای بصیرت و درک کامل شرایط اقتصادی و معیشتی کشور است و مطالعات فراوانی برای آسیب شناسی وضعیت کنونی اقتصادی برای تحقق تولید باثبات و اقتصاد همراه با رفاه و آسایش صورت گرفته است. امیدوارریم بتوانیم در تحقق شعار سال، هر آنچه در توان داریم انجام دهیم و همانند سال قبل منشاء خیر و برکت برای مردم کشورمان باشیم.

 

?با نقشه راهی که رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای سال مشخص کردند، معتقدم سال ۱۴۰۰، سال شگفت انگیز در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود و مردم ایران با رویدادها و تحولات مبارک و بزرگی روبه رو خواهند شد که تا به امروز سابقه نداشته است.

 

?در سال ۹۹ اطبا و حکما و دلسوزان در حوزه سبک زندگی سالم اسلامی تلاش فراوان انجام دادند که برخی از ثمرات آن سال گذشته حاصل شد و در سال جدید نیز تاثیر آنها را در زندگی مردم خواهیم دید.

 

?طب ایرانی – اسلامی در سال ۹۹، در آزمون کرونا پیروز شد. اپیدمی ویروس کرونا که همچون هیولای خون آشام تبلیغ می شد با روش هایی که به کارگرفتیم به راحتی درمان شد. دستاوردهای این طب گویای وجود گنجینه گرانقیمت در نزد ایرانیان برای وقوع انقلاب صحت و سلامت در کشور و جهان است. دانشی که توانستیم با مطالعه آثار کهن آن، روش بخور جوش شیرین را برای درمان و پیشگیری از ویروس کرونا احصاء کنیم و دهها هزار تن در سراسر کشور به این وسیله و به راحتی از کرونا نجات یافتند.

 

?سال ۹۹ برای بنده و مجموعه احیای صحت و سلامت، سالی پر بار بود و توانمندی های طب ایرانی – اسلامی به خوبی خود را در درمان بیماران و بهبود سبک زندگی سالم نشان داد.

 

?مراجعه کنندگان ما دیگر هیچ چالشی تحت عنوان بیماری کرونا نداشتند و با استفاده از بخور جوش شیرین خود را در برابر بیماری های ویروسی، واکسینه کردند.

توانستیم برای دومین بار در اسفند ۹۹، کنفرانس بین المللی طب ایرانی – اسلامی را برگزار کنیم. این کنفرانس بزرگترین و مهم ترین همایش در حوزه طب ایرانی و اسلامی در ایران و جهان محسوب می شود و برنامه ریزی ها برای سومین دوره آن در حال انجام است.

 

?در کنفرانس چهار روزه امسال در دانشگاه تهران، دهها مقاله علمی و تخصصی ارائه شد، کارگاه های بسیار مفید و سطح بالایی از سوی اساتید برگزار گردید و همچنین مدارک معتبری نیز به دانش پژوه هان و حضار در کارگاه ها عرضه شد که با این مدارک می توانند به فعالیت در حوزه طب ایرانی و اسلامی بدون هیچ مانعی بپردازند. از جمله اهداف برگزاری کنفرانس بین المللی طب ایرانی – اسلامی تثبیت جایگاه این طب در کشور و رفع موانعی است که بر سر راه دست اندرکاران آن قرار دارد تا علاوه بر درمان بیماران، رونق اقتصادی در بخش های تولید گیاهان دارویی و محصولات سالم غذایی حاصل شود.

 

?کنفرانس نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت از فعالین عرصه طب ایرانی – اسلامی ایفا می کند و دبیرخانه همایش برای متقاضیان و علاقمندان به صورت دائمی برقرار است.

از دیگر اقدامات پربرکت و اساسی در سال ۹۹، نامه نگاری با مسئولین در قوای مختلف بود. ثمرات این نامه ها و بیانیه ها خود را به خوبی در تدوین و تصویب قوانین به نفع طب ایرانی – اسلامی و اصلاح سبک زندگی در مجلس نشان داد.

 

?تلاش کردیم تا با مکاتبه با نمایندگان محترم مجلس، قانون تغییر ساعت رسمی کشور را ملغی کنیم و به حول و قوه الهی، مجلس طرحی را برای جلوگیری از تغییر ساعت در دست اقدام دارد و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۰ این قانون را به کمک نمایندگان انقلابی مجلس به تصویب برسانیم.

 

? از دیگر برکات تشکیل مجلس انقلابی، تصویب طرح جوانی جمعیت بود. افزایش جمعیت دغدغه و اولویت اصلی مجموعه احیای صحت و سلامت است و در این راستا اقدامات زیادی از جمله درمان ناباروری، فرهنگ سازی برای فرزندآوری، مقابله با غربالگری مادران باردار و… انجام داده ایم. ممنوعیت غربالگری مادران زیر ۳۵ سال ثمره همین تلاش ها و مجاهدت ها بوده است.

?لازم است تا از نمایندگان محترم و انقلابی مجلس به خاطر ارائه طرح «تشکیل سازمان طب ایرانی – اسلامی» کمال تشکر و قدردانی خود را ابراز کنم. اطبا و حکما سالهاست در تلاش برای تشکیل چنین سازمانی هستند تا در کنار وزارت بهداشت به رقابت سالم و رسمی در بخش درمان و صحت کشور بپردازند. تشکیل چنین سازمانی بدون تردید در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ۱۴۰۰ خواهد بود و یکی از موانع اصلی در پیش پای فعالین طب ایرانی – اسلامی برداشته خواهد شد.

 

?همانگونه که عنوان شد سال جدید سالی پر از تحولات نیک در بخش های مختلف از جمله در حوزه طب ایرانی – اسلامی خواهد بود. برگزاری سومین دوره کنفرانس طب ایرانی – اسلامی، ایجاد اتحادیه مستقل برای عطاران، تشکیل سازمان طب ایرانی – اسلامی تنها گوشه ای از تحولات مثبت ان شاءالله خواهد بود.

 

? امیدوارم سال جدید با تشکیل دولت انقلابی در کنار مجلس انقلابی یازدهم، مردم کشور طعم شیرین خدمت رسانی و مدیریت جهادی را بچشند و به عنوان دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران که نهادی سیاسی محسوب می شود، برای برگزاری پرشور و با مشارکت بالای مردم تمام تلاش خود را در کنار دیگر احزاب و تشکل های انقلابی انجام دهیم.

 

?در پایان از مردم عزیز کشورمان خواهشمندم در ایام تعطیلی و مسافرت تدابیر ویژه طب ایرانی – اسلامی را برای تغذیه سالم و سفر ایمن و بدون خطر حتما به کارگیرند. این تدابیر در کانال ها و پایگاه های اطلاع رسانی احیای صحت و سلامت موجود است. سال پراز برکت و خیر را برای تمامی شما عزیزان آرزومندم.

 

✍حکیم دکتر حسین روازاده

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا