عجله برای جلب رضایت مافیای صهیونیستی مونتسانو؟!

افشاگری پروفسور کرمی از عملیات ترور لابی تراریخته‌ها

یک فوق تخصص مهندسی ژنتیک با 30 سال تجربه تدریس و تحقیق در حوزه بیوتکنولوژی، گفت: مافیای صهیونیستی تراریخته‌ها منتقدان را «فناوری هراس» و «ضدعلم» و «صهیونیست» معرفی می‌کند! ما که مدافع امنیت ملی و نگران سلامت مردم و منابع و ذخایر ملی هستیم، صهیونیستیم ولی آنها که با دور زدن قانون و با استفاده از رانت قدرت و ثروت این بذر‌ها را وارد مزارع کشور می‌کنند حتما قهرمانان ملی هستند و انتظار تقدیر دارند!!؟
پروفسور علی کرمی استاد تمام دانشگاه و متخصص بیوتکنولوژی پزشکی، سلولی و مولکولی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک دانشگاه بقیه‌ًْالله با اشاره به مزایای تسلط بر علم بیوتکنولوژی در پزشکی، کشاورزی و دامپروری گفت: بسیاری از داروهای نوترکیب و واکسن‌های نوترکیب مفید با بهره‌گیری از تکنولوژی تراریخته تولید می‌شود.
وی با حمایت از منتقدان عرضه محصولات تراریخته و تولید آنها در مزارع کشاورزی کشور گفت: ما منتقدان بحث تراریخته‌ها معتقدیم در تحقیق و توسعه محصولات تراریخته کشاورزی باید تا لبه‌های مرز دانش در آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جلو برویم که عقب‌ماندگی علمی نداشته باشیم، اما فعلا آن را به مزرعه نبریم.
منع  پیشرفته‌ها و عجله ایران؟!
پروفسور کرمی در توضیح علت مخالفت خود با این موضوع گفت: هنوز در مورد سلامت محصولات تراریخته یا GMO برای انسان و طبیعت ابهاماتی وجود دارد. ما می‌گوییم چه عجله و شتابی است با توجه به این که ده‌ها کشور پیشرفته آن را «منع یا محدود» کرده ما این قدر شتاب برای توسعه آن به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی داریم؟! چرا در حالی که رژیم صهیونیستی اجازه یک متر کشت تراریخته در خاکش را نمی‌دهد و در تجارت آن قوانین دارد ما این قدر عجله داریم؟!
دوستی از مطلعان می‌گفت وزیر کشاورزی چین در سفری به ایران می‌گفت 15 سال است برنج تراریخته ساخته‌ایم و در حال بررسی هستیم، ولی به مزرعه نبرده‌ایم، در حالی که بزرگترین مصرف‌کننده برنج چینی‌ها هستند! پس چرا در ایران با عجله برنج تراریخته را به مزرعه برده‌اند؟! چه اهدافی پشت این کارهای عجولانه بدون کسب مجوز های لازم مندرج در قانون ایمنی زیستی وجود دارد؟
کدام ایمنی زیستی؟!
وی تصریح کرد: متخصصان ایرانی‌ تازه نسل اول تراریخته را ساخته‌اند در حالی که دنیا نسل سوم آن را ساخته است و این بدان معنی است که تکنولوژی و دانش تراریخته در ایران مربوط به تکنولوژی قدیمی آن است و در دانش تراریخته به‌روز نشده‌ایم. آن‌وقت این محصولات تایید نشده توسط مراجع رسمی را به مزرعه می‌بریم!
این متخصص بیوتکنولوژی افزود: از طرف دیگر واردات محصولات تراریخته است که ادعا می‌شود میلیاردها دلار ذرت و سویا و روغن و فرآورده‌های تراریخته وارد کشور می‌شود! چرا مسئولین و گمرکات کنترل نمی‌کنند؟ چرا آزمایش‌های لازم در محصولات وارداتی غذایی و خوراک دام انجام نمی‌شود؟ چرا مسئولان ناظر نظارت نمی‌کنند؟ در حالی که در کشورهای دیگر، این محصولات در گمرک‌ها آزمایش می‌شود و اگر تراریخته باشد، قوانین خاص خودش را دارد. چرا در کشور آزمایشگاه مرجعی برای تست این محصولات که روز بروز هم بر تعداد آنها افزوده شود نیست؟!
سوء مدیریت و سلامت مردم
پروفسور کرمی با انتقاد از سوء مدیریت وزارت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی، به فارس گفت: در همایش امنیت غذایی که اخیرا برگزار شد معاون غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام کرد بودجه گذاشته‌‌ایم برای تاسیس آزمایشگاه تراریخته‌! پس تا به حال در ده سال گذشته که محصولات وارد سفره غذایی مردم شده آزمایشی انجام نشده؟! بررسی نشده‌؟ مردم چه گناهی دارند که از این موضوعات اطلاع ندارند؟ چرا باید مردم چوب سوء مدیریت مراکز نظارتی را بخورند؟
کرمی تاکید کرد: به گفته یکی از محققان مؤسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر ما فعلا نیازی به استفاده از تکنولوژی تراریخته در تولید محصولات کشاورزی نداریم و روش‌های متداول مانند روش‌های هیبرید اصلاح بذر انواع محصولات مناسب با افزایش تولید و حتی مقاوم را تولید می‌کند.
ترور مخالفان تراریخته‌ها
کرمی با اشاره به این که شرکت مونتسانو که بزرگترین شرکت تولید‌کننده بذر تراریخته در دنیا است یک شرکت صهیونیستی و مافیایی است که مورد حمایت لابی ایرانی تراریخته‌ها است، گفت: مافیای مونتسانو دانشمندان مخالف تراریخته را ترور شخصیت می‌کند و آنها را «فناوری هراس» و «ضد علم» معرفی می‌کند و متاسفانه توسعه‌دهندگان داخلی تراریخته در کشور هم همین حرف‌ها را نه تنها در‌باره مخالفان تراریخته بلکه در‌باره ما که منتقد هستیم، نه مخالف هم می‌زنند! واقعا باور‌کردنی نیست ما که مدافع امنیت ملی و نگران سلامت مردم و منابع و ذخایر ملی هستیم صهیونیستیم ولی آنها که با دور زدن قانون و بدون کسب مجوز‌ها و با استفاده از رانت قدرت و ثروت این بذر‌ها را وارد مزارع کشور می‌کنند حتما قهرمانان ملی هستند و انتظار تقدیر دارند و از آن ‌طرف حتما ما متهم هستیم و مستحق مجازات؟!!
تاکید قانون بر کشاورزی ارگانیک
این متخصص وطن‌دوست در ادامه اظهارات تکان‌دهنده خود گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، در نامه‌ای به روسای قوا، سیاست‌های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند. در بند 8 این سیاست‌های کلان نظام که باید توسط همه مسئولان رعایت شود رهبر معظم انقلاب تاکید می‌فرمایند: «گسترش اقتصاد سبز با تأکید بر صنعتِ کم کربن، استفاده از انرژی‌های پاک، محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک و مدیریت پسماندها و پساب‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و زیست محیطی.»پروفسور کرمی با تاکید بر قانون و نظر رهبر انقلاب در مورد گسترش کشاورزی ارگانیک گفت: تولید‌کنندگان برنج تراریخته در کشور می‌گویند سال‌ها آزمایش و تحقیقات روی این محصولات انجام داده‌اند و هیچ دلیلی در مورد سرطان‌زا بودن آن نیافته‌اند، در حالی که آنان اصلا آزمایش‌های دراز مدت مورد نظر حوزه سلامت و منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی بر روی این محصولات انجام نمی‌دهند! بلکه فقط محصول تولیدی خود را 90 روز به موش می‌خورانند و بعد هم اعلام می‌کنند که آزمایش انجام شده و بی‌خطر است! هر وقت هم که درخواست می‌کنیم اسناد این آزمایش ها را ارائه دهند، ادعا می‌کنند «محرمانه» است و قادر به ارائه هیچ سند و مدرکی نیستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا