ابزار بسیار قوی برای جایگزینی سموم شیمیایی در کشاورزی ارگانیک وجود دارد

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران گفت: کشاورزی ارگانیک ابزارهای پیشرفته‌ای را در اختیار دارد؛ مثلاً برای مقابله با آفات و بیماری‌ها ابزار بسیار قوی دارد که جایگزین سموم شیمیایی می‌شود.

آزاد عمرانی ــ عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران با ابراز “متأسفانه برخی افراد کشاورزی ارگانیک را بسیار سنتی و غیرمدرن می‌دانند در صورتی که به‌عکس این نوع کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا است، و بسیار فناوری پیشرفته‌ای دارد اما متأسفانه در این زمینه همگام با پیشرفت‌های دنیا نبودیم” اظهار داشت: از طرفی عده‌ای در کشور سعی دارند مهندسی ژنتیک را مساوی با بیوتکنولوژی تعریف کنند که این یک تحریف بزرگ در علم است.

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران با اشاره به اینکه کشاورزی ارگانیک، بومی و غیرصنعتی معرفی می‌شود، در حالی که کشاورزی ارگانیک ابزارهای پیشرفته‌ای را در اختیار دارد، گفت: مثلاً برای مقابله با آفات و بیماری‌ها، ابزار بسیار قوی دارد که جایگزین سموم شیمیایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌ها تحقیقات گسترده‌ای درباره روش‌های انجام کشاورزی ارگانیک صورت می‌پذیرد و بیوتکنولوژی در بالاترین سطح خود و البته منهای مهندسی ژنتیک برای آن استفاده می‌شود.

عمرانی، بیان داشت: بنابراین کشاورزی ارگانیک در تمام موارد با بیوتکنولوژی یا فناوری زیستی همپوشانی دارد، فقط در موضع محصولات دستکاری ژنتیکی اختلافاتی وجود دارد؛ بنابراین نباید این موضوع باعث شود که بیوتکنولوژی در تضاد با کشاورزی ارگانیک قرار بگیرد و از طرف دیگر نباید مهندسی ژنتیک به‌قدری بزرگ شود که مساوی با زیست‌فناوری دیده شود.

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه اکنون شاهد تحریف این مسئله هستیم و عده‌ای در کشور سعی دارند مهندسی ژنتیک را مساوی با بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری تعریف کنند و این یک تحریف بزرگ در علم است که باید جلوی آن گرفته شود و به متخلفانی که با افکار عمومی بازی می‌کنند تذکر داده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا