بی صبری باعث کاهش عمر می‌شود

 مطالعه جديد نشان مي دهد که صبر و بردباري تنها يک فضيلت نيست بلکه نجات دهنده زندگي است. به واقع، مجموعه تغييرات بيولوژيکي ناشي از ناشکيبايي، احتمال مرگ زودهنگام افراد بيقرار را افزايش مي دهد.
به گزارش پايگاه اينترنتي نيوز مکس، گروهي از محققان آمريکايي و سنگاپوري دريافتند که زنان جواني که در تست روانشناسي مشترک ميزان بي تابي آنها بيشتر بود، در مقايسه با ساير همتايان خود که شکيبا و صبورتر بودند، تلومرهاي کوتاه تري داشتند. تلومر کلاهک هاي کوچکي در انتهاي کروموزم ها است که با افزايش طول عمر ارتباط دارد.
تيم محققان در مقاله اي که در مجموعه مقالات آکادمي ملي علوم منتشر شد، توضيح دادند که تلومرها از کروموزوم ها دربرابر آسيب ها محافظت مي کنند. زماني که سلول هاي تکثير مي شوند، طول تلومر کوتاه تر مي شود، محققان بر اين باورند کوتاه شدن تلومرها يکي از دلايل اصلي سالخوردگي است.
با کوتاه تر شدن تلومرها که روند آن از 16 سالگي آغاز مي شود، ما پيرتر مي شويم و اين وضعيت ادامه مي يابد تا زماني که در نهايت سلول ها امکان تکثير نمي يابند و مرگ فرا مي رسد.
محققان در بررسي حديد خود دريافتند که ناشکيبايي موجب يک سري تغييرات بيولوژيکي مي شود که در کوتاه شدن تلومرها دخيل هستند، وضعيتي که پيري زودرس و مرگ زود هنگام را به دنبال خواهد داشت.

 

منبع: سایت روزنامه آفرینش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا