آیا می دانید که عسل مصفی خاصیت غذایی بیشتری نسبت به عسل خام دارد!

مواد خوراکی چهار دسته اند: غذایی؛ غذایی دوایی؛ دوایی غذایی و دوایی
غذا به چیزی اطلاق می شود که از آن خلطی ایجاد می گردد که به اقطار بدن می افزاید؛ یعنی به طول و عرض ما می افزاید و از آن انرژی لازم بدن تولید می شود و در کیفیت گرمی، تری، سردی و خشکی بدن تغییری حاصل نمی شود.
دوا به موادی اطلاق می شود که خوردن آن ها باعث رشد بدن نشده  و انرژی زا نبوده و گرسنگی را رفع نمی کنند، فقط کیفیت بدن یعنی گرمی، سردی، تری و خشکی بدن را تغییر می دهند و کم و زیاد می کنند. طرز تهیه عسل مصفی را در ادامه توضیح خواهیم داد.

در غذایی دوایی، خاصیت رشد بدن بر خاصیت تغییر کیفیت بدن غلبه دارد؛ مانند عسل مصفی و در دوایی غذایی عکس این تعریف است و خاصیت تغییر در کیفیت بدن غالب است مانند عسل خام.
لذا برای مصرف روزانه عسل، مخصوصاً افرادی که به عسل حساسیت دارند و با خوردن آن دچار عارضه ای می گردند، توصیه می شود عسل مصفی استفاده شود.

طرز تهیه عسل مصفی:
3 کیلو  عسل را با 1 کیلو آب چشمه مخلوط کرده و روی حرارت ملایم بجوشانید و کف آن را مرتب بگیرید تا آب آن تبخیر شود، با این کار عسل خام به عسل مصفی تبدیل خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

    1. با عرض سلام
      جوشاندن مستقیم عسل باعث فساد آن میشود. ولی در صورتی که به صوزت غیر مستقیم حرارت داده شود این مشکل به وجود نمی آید. موفق باشید

        1. با سلام و احترام ببخشيد متوجه منظورتان نميشوم لطفا واضح بيان كنيد
          گروه مديريت سايت

  1. سلام, دادن عسل ب مقدار خیلی کم برای کودک شش ماهه ی پسر ضرر داره؟ با توجه ب اینکه عسل طبیعی آویشن است و آنالیز آزمایشگاهی خلوص 98%نشان داده

    1. باسلام و احترام
      عسل اگر زنبوری و چند گیاهه باشد از همان ابتدای تولد نیز می توان به نوزاد به مقدار کم داد.
      برای نوزادان شیرخوار مادر می تواند سینه خود را به عسل آغشته کند تا بچه موقع شیر خوردن مقداری عسل نیز بخورد.
      باتشکر
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا