با مشکلات فرزند خود برخورد حکیمانه داشته باشید

اگر فرزند شما گوشه گیری می کند، میترسد، خجالتی است، از جمع می گریزد و افسرده شده است، سودا را در او درمان کنید.

اگر فرزند شما اشتها به خوردن غذا دارد ولی عملاً نمی تواند بیش از چند قاشق غذا بخورد، سودای او را درمان کنید. هله هوله، فرآورده های ساندویچی، بادمجان سرخ کرده، عدس زیاد، کنجد زیاد، گوشت گاو و گوساله، چای شیرین و ماست زیاد، از معادن تولید سودا هستند.

اگر فرزند شما یک جمله ای را چندین بار می خواند ولی هیچ چیز از آن را نمی فهمد و یا نمی تواند آن را حفظ کند، بلغم را از وجودش پاکسازی کنید.

اگر فرزند شما اخیراً از درس بیزار شده و اهمیتی به درس نمی دهد و سطح نمراتش پایین آمده، علامت سردتر شدن طبع او است. بلغم و سودا را از مغزش پاک کنید.

  • لاغری و بی اشتهایی شدید کودکان شما، حکایت از خشکی مزاج و لزوم ترطّب (مرطوب ساختن) آن را دارد. بهتر است علت لاغری هر چه سریعتر کشف (صفرا یا سودا) و در جهت درمان آن اقدام لازم به عمل آید. معمولاً صفرا انسان را لاغر و قد بلند و سودا لاغر و قد کوتاه می نماید.
  • خوردن آجیل زیاد، دمار از روزگارِ کبد شما در هر سنی درمی آورد، پس مراقب ناپرهیزی فزرندانتان باشید. خوردن آجیل در حد معقول اشکالی ندارد ولی زیادی آن مشکل ساز است.
  • اگر فرزند فرزند شما پرخاشگر و عصبانی است و دائماً دعوا می کند، صفرا و سودا را از وجودش پاکسازی کنید.

یبوست شدید، فرزندان شما را عصبانی، خواب آلوده و غیر منطقی می کند. بهترین داروها که خوردن طولانی مدت آن هم برایش ضرر ندارد خوردن انجیر در شب ها (یا خوردن صبحگاهیِ انجیر خشک که از شب قبل در آب خیس خورده است) و زیتون در وقت صبح ها است. یبوست مزاج معمولاً از مظاهر وجود خلط سودا می باشد.

منبع: فصلنامه حکیمانه، شماره ششم،  سال دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا