توزیع نوشیدنی های داغ در لیوان های پلاستیکی اشتباه است

جهت اطلاع:

اولا: با قرار گرفتن اين ظروف در مجاورت با نوشيدني‌هاي داغ به سرعت موادسمي و خطرناك نفتي آزاد مي‌كنند تا جایی که، به ادعای برخی از متخصصان تغذیه، باعث بروز سرطان می شوند.

ثانیا: به دلیل تجدید ناپذیر بودن انبوه پلاستیک، این لیوانها باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

از دیدگاه اسلام، فعلی که انجام می دهیم، هم باید حسن فعلی داشته باشد و هم حسن فاعلی، یعنی هم خود کار باید نیکو باشد و هم نیت کسی که آن کار را انجام می دهد، نیک باشد، توزیع چای در لیوان های پلاستیکی اگر چه ممکن است حسن فاعلی داشته باشد، ولی قطعا و یقینا حسن فعلی ندارد.
پیشنهاد می شود اولا بجای چای های( هندی انگلیسی) از چای های قدیمی ایرانی و بجای ظروف آسیب زا از لیوان های کاغذی استفاده شود.

پی نوشت موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان:

موارد ذیل جهت بهداشت و سلامت عزاداران محترم به مسئولین توزیع نذورات پیشنهاد می گردد:

1- بجای توزیع چای رایج در بازار که سودازا و مورد تایید نمی باشد، از چای های سنتی ایرانی استفاده نمایید. مانند چای دارچین و ده ها چای که گذشتگانمان مصرف می کردند.

2- هرگز مواد غذایی داغ به خصوص نوشیدنی ها و غذاهای آبکی مانند آش را در ظروف یکبار مصرف توزیع نکنید و در صورت عدم امکان، حداقل از ظروف مقاومت تر استفاده گردد.

ضمناً لیوان های کاغذی نیز احتمالاً حاوی مواد شیمیایی می باشند.

livan-pelastiki-telegram

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شاید اگه مراجع تقلیدشون فتوا بدن گوش کنن وگرنه از این گوش میگیرن ازون یکی در میکنن عجب ملت بیرحمی شدیم ما!! حاضریم بقیه سرطان بگیرن که ما به نذرمون مثلا عمل کرده باشیم و چند تومن بیشتر خرج نکرده باشیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا