هرگز افطار را با آب یخ شروع نکنید

در مورد تغذیه همیشه باید یک اصل مدنظر باشد و آن این است که به دنبال یک گرسنگی دراز مدت مثلاً صبح ناشتا و یا زمان افطار چون معده فعالیتی نداشته بهتر است با یک نوشیدنی یا غذای آبکی به معده لطافت ببخشیم و بدانید یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر در چین همگی صبحانه این کار را انجام می دهند.

بدلیل حرارت بالای معده دراثر گرسنگی زیاد، وارد نمودن آب یخ و سرد درابتدا باعث تغییر ناگهانی حرارت معده و قبض یکباره معده و سردی شدید و ضعف معده می شود، همچنین مصرف آب خیلی گرم و جوش هم می تواند موجب افزایش حرارت معده شود.

بهترین وجه شروع، با آب ولرم است و غذاهای سهل الهضم و شیرین، چراکه به علت نیاز کبد، طبیعت بدن تمایل زیادی به جذب فوری شیرینی دارد.
اگر خدای ناکرده در چنین شرایطی آب یخ را بخورید چون در معده توقف نمی کند، مستقیم وارد روده شده که می تواند بر دو عضو از اعضای رئیسه به نام های کبد و قلب اثر آنی و بد گذاشته و آنها را از فعالیت ساقط کند و باعث مرگ ناگهانی بدنبال رفلکس عصبی شود.

همانگونه که برخی فوتبالیست ها با خوردن آب یخ در کنار زمین درجا ایست قلبی می کنند.
در این موارد برای اینکه بتوانید آب را در معده نگه دارید حتما حداقل تکه ای نان قبل از آن میل کنید.

برای رفع تشنگی نیز سعی نکنید، که عطش خود را به یک باره و با نوشیدنی زیاد از بین ببرید که در این صورت تشنگی بر طرف نخواهد شد. برای رفع تشنگی، نصف لیوان آب را جرعه جرعه بنوشید و سپس مقداری نان میل نمایید سپس نصف دیگر لیوان را به صورت جرعه جرعه و آهسته بنوشید.

نوشته های مشابه

منبع: گروه تحریه احیای سلامت

آب یخ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا