کابوس در خواب و بختک

? نکته های شنیدنی ?

#کابوس_در_خواب_و_بختک

?سبب آن بعضی مواقع از امتلا معده و سوء هاضمه است که سینه و نفس را تنگ می کند و شخص مضطرب می شود. گاهی هم در نتیجه ناراحتی کبد هم می باشد که ناگهان انسان از خواب می پرد.

درمان: در درجه اول بایستی در معالجه کبد کوشید و معده را پاک کرد و سوء هاضمه را رفع نمود و در موقع خواب هم سعی نمایند به قفا بخوابند. اگر سبب از غلبه خون باشد. هر صبح تقریباً یک کاسه آب زرشک بقدر مزاج و سن بیاشامند و غذا، نان و شربت ریباس یا کاهو سکنجبین از این قبیل چیزها بخورند.

اگر دفع نشد از تخم گشنیز و تخم کاسنی، تخم خرفه جوشانده آب صاف آنرا تنقیه نمایند اگر غلبه بلغم و سودا باشد. صبحها اسطوخودوس، زوفای خشک گل بومادران هر یک 20 گرم افتیمون شاهی 10گرم ترنجبین را جوشانده صاف نموده بنوشند و هر سه روز یکدفعه تنقیه کلمل کنند و منضج خفیفی از غیب الثعلب و گل بنفشه و زوفا و تخم کاسنی هر یک 20گرم جوشانده با 50گرم ترنجبین شیرین نموده بنوشند.

نوشته های مشابه

غذا نخوداب و شوربای ادویه دار و بعد در روز گلابی انار شیرین بخورند شبها نخوداب که زیره یا شویت داشته باشد یا شوربای سکنجبین و سرکه شیره نعناع دار باید خورد تا این مرض رفع شود.

?منبع:دکتر برای همه ، ص ۳۸۶، اسماعیل اژدری.

کدمطلب:‌ 970329  3pc‌


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا