استقبال از “مرگ” با مصرف داروهای بدنسازی!

مصرف داروهای غیرمجاز بدنسازی طی این سال‌ها جوانان زیادی را به کام مرگ کشانده است اما چرا با مراکز عرضه و فروش این داروها برخوردی صورت نمی‌گیرد؟! چرا داروخانه‌ها به مراکز اصلی فروش این اقلام خطرناک تبدیل شده‌اند؟!

داروهای بدنسازی طبیعت و نظم بدن را بر هم‌ می‌زنند، خون را غلیظ کرده و عوارض کبدی تا حد نارسایی کبد و سرطان را به‌دنبال دارند.

متأسفانه از یک طرف بدنسازی و پرورش اندام تبلیغ می‌شود و شاهد گرایش تعداد زیادی از جوانان کشورمان به این سمت و سو هستیم و از طرف دیگر بسیاری از داروخانه‌ها تبدیل به مراکز فروش داروهای بدنسازی شده‌اند و جالب اینکه وزارت بهداشت هم به آنها مجوز داده است!

بسیاری از بدن‌سازان، بعد از مصرف دوره داروهای هورمونی مثل تستوسترون، داروهای دیگری مثل کلوماید و کلومیفن مصرف می‌کنند تا تستوسترون طبیعی مجدداً در بدنشان تولید شده و اسپرم‌سازی در آنها دوباره بازگردد!

دقت کنید تا چه‌حد در این ورزشها، طبیعت بدن دستکاری می‌شود‌ حتی با ترشح هورمون مردانه که ربط مستقیم با باروری فرد دارد، بازی می‌شود.

برخی از این جوانان که متوجه آثار منفی این قبیل داروها شده‌اند برای پاکسازی خون با حجامت یا فصد و اصلاح کبد به اساتید طب سنتی مراجعه می‌کنند؛ توصیه می‌کنم دست از مصرف این داروها بردارند اما متأسفانه میل به دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن در آنها به‌قدری زیاد است که ریسک داروها را می‌پذیرند!

نوشته های مشابه

بعضاً به آنها توصیه می‌کنم کتاب سلام بر ابراهیم‌ را بخوانند؛ سرگذشت شهید “ابراهیم هادی” که به‌عکس اینها که لباس تنگ می‌پوشند که عضلات بیشتر دیده شود، لباس گشاد بر تن می‌کرد تا از خودنمایی به‌دور باشد.

نکته اسف‌بار دیگر اینکه در این کارزار، هر از گاهی شاهدیم که فیلم و گزارشی از تخلفات عطاری‌ها تهیه و با آب‌وتاب منتشر می‌شود! در اینکه برخی از عطاری‌ها تخلف می‌کنند و باید با آنها برخورد شود، شکی نیست اما چرا فقط از عطاری‌ها گزارش منتشر می‌شود؟! چرا از داروخانه‌ها که تبدیل به فروشگاه داروهای بدنسازی شده‌اند و گردش مالی این داروها و خطر بالفعلی که جوانان را تهدید می‌کند، چیزی گفته نمی‌شود؟!

مردم آگاه باشند که با مشاهده گزارشهای هدفدار دچار ریزبینی یا درشت‌بینی نسبت به تهدیدهای سلامت نشوند؛ جوانان هم بدانند که دیده شدن به هر قیمت درست نیست و شاید عواقب خوبی نداشته باشد.

“دکتر رضا منتظر؛ مؤلف و پژوهشگر طب ایرانی ــ اسلامی”

منبع: خبرگزاری تسنیم   

کدمطلب: A98052019


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا