الهیان: حرکت ابهام‌برانگیز معاونت وزارت بهداشت با واکنش مجلس روبرو شد

نائب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه معاون تحقیقات وزارت بهداشت در مورد تعطیلی دانشکده‌های طب سنتی گفت: این نامه پراکنی‌ها در شرایطی که امروز کشور با بحران کرونا مواجه است جای ابهامی جدی ایجاد می کند که چه اهداف پشت صحنه ای بنا دارد امروز نظام سلامت ما را دچار دوقطبی حمایت از طب سنتی و نفی آن کند

زهره الهیان نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه دکتر ملک زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت و موضع گیری نسبت به طب سنتی و تعطیلی دانشکده های طب سنتی ، به حکیم نیوز گفت: این موضع گیری از سوی این مقام مسئول در وزارت بهداشت برخلاف سیاست های کلی نظام سلامت است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی تاکید کرد: این نامه پراکنی‌ها در شرایطی  که امروز کشور و نظام سلامت ما با بحران کرونا مواجه است و اتفاقا  طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری کرونا نقش ویژه ای دارد، جای سوال و ابهامی جدی ایجاد می کند  که چه اهداف پشت صحنه ای بنا دارد امروز نظام سلامت ما را دچار دوقطبی  حمایت از طب سنتی و نفی آن کند.

وی افزود: مجلس این امر را پیگیری خواهد کرد و مجلس و فراکسیون طب سنتی  قطعنا به نامه های اخیر و در واقع مواضع غیراصولی  معاون تحقیقات و پژوهش وزارت بهداشت ورود خواهد کرد.

نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طب سنتی ایرانی گنجینه ارزشمندی از میراث هفت هزار ساله و تاریخ باشکوه ایران اسلامی است، گفت: لازم است  این گنجینه غنی و ارزشمند علمی حفظ شود.

پزشک متخصص بیماری های داخلی عنوان کرد: امروز در اکثر دانشگاه های معتبر دنیا در آمریکا، کانادا، آلمان و بسیاری دیگر توجهی جدی به طب  مکمل یا به تعبیری طب آلترناتیو دارند؛ چنانچه استقبال جهانی هم به طور جدی به این سمت پیش می رود. مردم  حتی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نسبت به این طب و گیاهان دارویی استقبال دارند و قائدتا  با توجه به شرایط فعلی نگاه مسئولان هم می بایست به سمت حمایت از طب سنتی  ایرانی و اسلامی باشد.

الهیان با ابراز تاسف از نامه نگاری‌های برخی از انجمن‌های علمی و همچنین معاون تحقیقات وزارت بهداشت در مورد تعطیلی  دانشکده‌های طب‌سنتی و حذف این علم از محتوای آموزشی دانشجویان پزشکی  گفت: این موضع از سوی مقامی مسئول در وزارت بهداشت برخلاف سیاست‌های کلان در حوزه سلامت (سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت)  است؛ چنانچه در این سیاست‌ها بر تقویت جایگاه طب سنتی تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه  این موضع بر خلاف سیاست‌های کلان سلامت در نظام جمهوری اسلامی  است، ادامه داد : این مقام مسئول اگر سیاست‌های کلی نظام در حوزه سلامت را  قبول ندارند، باید پاسخگوی این موضع خود باشد.

الهیان ابراز کرد: مجلس نسبت به اینگونه موضع گیری‌ها در خصوص طب سنتی و حذف دانشکده‌های طب سنتی به طور قاطع و محکم واکنش نشان می دهد و مطالبه نمایندگان مجلس از وزیر محترم بهداشت بررسی و پاسخ به نمایندگان در مورد این اظهارات نابجاست؛ چرا که  اساسا تشکیل فراکسیون طب سنتی هم با همین فلسفه  صورت گرفته که ما بتوانیم از این ظرفیت غنی و ارزشمند  براساس اصول قوی و آکادمیک استفاده کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا