اهمیت نوع ظروف در سلامت غذا

مضرات غذای پخته شده در آلومینیوم، تفلون، استیل، زودپز، مایکروفر:

ظروف آلومینیومی و تفلونی در هنگام پخت یون های آزاد به غذا اضافه میکنند که میتوانند موجب بروز بیماریهایی مانند آلزایمر، کم خونی، راشیتیسم، اختلالات گوارشی و ….. شود. الان حدود ۶۰  درصد مردم دنیا دچار کم خونی و فقر آهن هستند که یکی از مهم ترین عواملش ظروف آلومینیومی و تفلونی میباشد. (پس به جای اینکه قرص آهن با آن همه عوارض خطرناک مصرف کنید، با حذف این ظروف از زندگی علت کم خونی را برطرف کنید و کاهو با شیره انگور بخورید).

تفلون ماده ای است شیمیایی به نام (پلی تترا فلئورو اتیلن) که به صورت روکش برای ظروف آلومینیومی استفاده میشود و هنگام طبخ، به مرور وارد غذا شده و همراه آن خورده میشود. در تهیه ظروف تفلون از کادیوم نیز استفاده میشود که از فلزات سنگین بوده و به مرور وارد غذا شده باعث بروز سرطان، کوتاهی قد و ضایعات پوستی میشود. کادیوم در سنتز هموگلبین دخالت کرده و منجر به کم خونی میشود.

ظروف استیل سبب ورود سرب به غذاها شده و سرطان زا شناخته شده اند.

زودپز به خاطر درجه حرارت بسیار بالا و فشار زیاد ناشی از بسته بودن محیط پخت، موجب دگرگونی مواد غذایی شده و سیستم گوارش را فرسوده میکند. طبق تحقیقات جدید، زودپز موجب دناتوره شدن ترکیبات پروتئینی موجود در گوشت شده و موادی مضر و سرطان زا تولید میکند.

امواج نشت یافته از مایکروفر در فاصله ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتری در حدی است که اکثر فاکتورهای خونی را به خصوص در سنین قبل از بلوغ تحت تأثیر قرار میدهد و تعداد گلبول های سفید، پلاکت ها و هموگلوبین را کاهش میدهد و باعث عوارضی چون آسیب سلول های مغزی و دستگاه عصبی، اختلالات مغز استخوان، سردرد، خستگی، آب مروارید و سرطان خون میشود. به علاوه نشت امواج مایکروفر تأثیرات منفی بر زنان باردار داشته و باعث افزایش احتمال اختلال در رشد جنین و یا حتی مرگ جنین میشود.

تماس مستقیم مواد غذایی و نوشیدنی گرم با ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف، قطعا سرطان زاست و ایجاد آلرژی و حساسیت میکند.

منبع: (تغذیه در طب ایرانی اسلامی ص۱۵۲) و (بهداشت تغذیه از دیدگاه حکمای پزشکی ایران ص۱۳۳) و (عالمی که انسان نام گرفت ص۵۱)

کد مطلب: 96081609ب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا