با موافقت نمایندگان؛ طرح جوانی جمعیت برای ۷ سال به صورت آزمایشی اجرا می شود

با موافقت نمایندگان؛

طرح جوانی جمعیت برای ۷ سال به صورت آزمایشی اجرا می شود

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند طرج جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به مدت ۷ سال به صورت آزمایشی اجرا شود.

 

?به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 26اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با اجرای آزمایشی به مدت 7 سال با 161 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

?امیرحسین بانکی پورفرد سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت در توضیح مصوبه این کمیسیون، گفت: برای بررسی طرح جوانی جمعیت 73 جلسه برگزار شد در نهایت طرح با 74 ماده نهایی شد، این طرح قبل از لایحه بودجه 1400 آماده شده بود اما به دلیل 2 ابهام طرح آن در صحن علنی به تاخیر افتاد.

 

?نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ابهامات مالی بود و ابهام دیگر نگرانی در خصوص حذف غربالگری از پروسه بارداری بود که با همکاری مرکز پژوهش ها و شورایعالی فرهنگی ابهامات مالی حذف شد و با دریافت نظرات کارشناسان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان عبارت «حذف غربالگری» در طرح مذکور حذف شد.

 

?این نماینده مجلس توضیح داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند برنامه پنجساله هفتم با محوریت جمعیت جوانی باشد و از سوی دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال تمدید یکساله برنامه ششم است، مقرر شد طرح جوانی جمعیت به مدت 7 سال آزمایشی اجرا شود تا کل قانون برنامه را پوشش دهد.

 

?به گزارش خبرگزاری خانه ملت طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با رأی صحن علنی مجلس، اصل 85 شد و بر اساس این اصل، کمیسیون مشترک تشکیل و طرح مذکور در این کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و صحن علنی این بار به مدت اجرای آزمایشی طرح مذکور رأی داد./

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا