بیانیه جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در خصوص اقدامات اخیر وزارت بهداشت در تضعیف طب اسلامی- ایرانی

اسلام دین کامل و جامعی است که در همه وجوه زندگی مادی و معنوی، جسمی و روحی انسان نظر داده و در تمام این وجوه دارای دستورالعمل های بسیار روشن و کاربردی می­باشد. از جمله مهمترین این وجوه، سلامت بدن انسان است که برای حفظ صحت و بازیابی سلامت بدن آداب و توصیه های فراوانی در قرآن و احادیث وجود دارد. در حدیث شریف علم به دو بخش تقسیم شده است: علم الادیان و علم الابدان که هر دو مورد نظر و احترام اسلام است. مقصود از علم الابدان همان علم طب می­باشد. از اینرو سالیان متمادی آشنایی با دستورات بهداشتی اسلام و حفظ الصحه و آشنایی با علم طب از جمله درس های حوزه های علمیه در سراسر سرزمین های اسلامی از جمله در ایران بوده است که از جمله دانشمندان گرانسنگی که آشنایی با طب را در حوزه علمیه آموخته و آموزانده علامه حسن زاده آملی (حفظ اله تعالی) است و شاهد عینی این مدعاست. متأسفانه با ورود پزشکی غربی به ایران و فشارهای رضاخان مزدور انگلیس به حوزه ها عملاً تدریس طب در حوزه ها کم شد و اکنون تقریباً به طور کامل تعطیل شده است. در حالی که رشد و بالندگی مباحث طبی در حوزه های علمیه در کنار پیشرفت های کشورمان درحوزه طبابت و سلامت می­توانست یک فرصت بی نظیر برای خدمت رسانی بهتر به بیماران و بالا بردن سطح بهداشت و تندرستی مردم باشد و مسائل جدید پزشکی بر مبنای موازین و مبانی اسلام و فقه مترقی تشیع به آسانی حل شود و ایمان توده های مردم به یاری پزشکان و دانشمندان علم طب بیاید تا این همه مشکلات پزشکی و بهداشتی نداشته باشیم.

متأسفانه عده ای که تحت تأثیر فرهنگ غرب هستند و شبکه نفوذی استعماری در این سالها کوشیده اند که فرهنگ اسلامی و استفاده از دانش پزشکی همه ملل، و تجربه های گرانقدر طبیبان در همه جوامع بشری مهجور و منزوی شود و فقط دانش پزشکی غربی با فرهنگ مادیگرای غرب و همراه شبیخون فرهنگی استکبار برای انسان ها و پزشکان و بیماران مطرح باشد.

و اکنون که ایران مستقل دارد به همت پزشکان جوان استقلال خواه و متعهد به دانش پزشکی بشر در قالب طب جامع توجه می کند و از دستورات بهداشتی و سلامت آور اسلامی و طب و پزشکی اندیشمندان و پزشکان اسلام در این 14 قرن استفاده می کند. عده ای ناآگاهانه و بعضی عامدانه درصدد تخریب آنها و ابقای سلطه طب انحصار طلب غرب استعماری، فعال شده اند و حتی به محضر علما و مراجع عظام می روند تا اقدامات و مواضع برخی سوء استفاده کنندگان از عنوان طب اسلامی و طب ایرانی را بهانه قرار دهند تا استقلال دانش پزشکی ایران را خدشه دار کنند، در حالیکه پزشکان مسلمان ایران با استفاده از دانش اصلی و علم پزشکی غرب، همراه با دانش پزشکی سایر ملت ها باشند. پزشکی چین و هند و ایران قدیم و مصر و دیگر کشورها و استفاده از دستورالعمل های بهداشتی فقه مترقی و متکی به عقل و علم اسلام طب جامع را برای جهانیان مطرح کنند تا سلطه سوء استفاده گران و شبکه مافیایی دارویی غرب برافتد.

مطمئن هستیم مراجع عظام و علمای هوشمند حوزه­ های علمیه بلاد اسلامی همواره مراقب این خط استعماری بوده اند و موضع­گیری بسیار دقیق و منصفانه ­ای در مورد مقوله طب اسلامی و طب مسلمین گرفته اند و مردم نیز به تبعیت از زعمای روحانی خود در راستای احیای طب اسلامی و مطالبه آموزه های طب اسلامی اقدام می­نمایند.

جامعه­ اسلامی­ حامیان­ کشاورزی ­ایران به عنوان یک حزب فعال در حوزه احیای­ علوم طبی و کشاورزی اسلامی ایرانی وظیفه خود میداند آگاهی های لازم را به ملت بزرگ ایران و روحانیت محترم اسلام تقدیم نماید، انزجار خود را از این حرکات محکوم به شکست و شیطنت­ آمیز رسانه ­ها و وزارت بهداشت اعلام می­کند و احیای طب­اسلامی و رفع نیازها و مطالبات مردمی برای استفاده از آموزه ­های طبی اسلام را در صدر فعالیت های خود قرار ­دهد.

توصیه دوستانه ما در این حزب به مسئولین وزارت بهداشت این است که آنها نیز در جهاد استقلال آور پزشکی شرکت و همراهی نمایند و برای حل مشکلات درمانی و بهداشتی مردم متمرکز شوند تا از هدر رفتن سرمایه های انسانی و معنوی و اجتماعی جامعه پزشکی و پیراپزشکی پرهیز شود.

                       جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران

                                      دبیر کل

                              دکتر حسین روازاده 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا