بیانیه پدر طب اسلامی – ایرانی در حمایت از اقدامات دفتر طب ایرانی برای مقابله با ویروس کرونا

بیانیه پدر طب اسلامیایرانی در حمایت از اقدامات دفتر طب ایرانی برای مقابله با ویروس کرونا

حکیم دکتر حسین روازاده؛ پدر طب اسلامی – ایرانی؛ طی بیانیه ای از اقدامات صورت گرفته در چند وقت اخیر پیرامون استفاده از ظرفیت های طب سنتی و ایرانی برای درمان و پیگشیری از ویروس کرونا حمایت کردند. متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در چندماه اخیر و با شیوع ویروس کوید_2019 در ایران، جامعه طب سنتی و طب اسلامی – ایرانی به عنوان بازوان پرتوان در بخش درمان و بهداشت کشور، به صورت مجاهدانه در مسیر مقابله با ویروس کرونا ورود کرده و نتایج بسیار خوبی نیز گرفته اند.

در همین زمینه؛ تحول میمون و مبارکی در ساختار رسمی کشور روی داد و جناب آقای دکتر سعید نمکی؛ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی اعلامیه ای، از متخصصان حوزه طب ایرانی و سنتی دعوت به عمل آوردند تا به صورت جدی در بخش پیشگیری و درمان ویروس کرونا ورود کنند. به لطف الهی، دفتر طب ایرانی؛ وابسته به وزارت بهداشت تحت مدیریت جناب آقای دکتر محمدرضا شمس اردکانی؛ از نیروهای خدوم، متعهد و متخصص جامعه درمانی، مسئولیت هم افزایی و هدایت ماموریت به کارگیری توان متخصصان طب ایرانی و سنتی را برعهده گرفته اند که جای بسی خوشحالی و مسرت برای به دست آمدن نتایج مثبت در مقابله با ویروس کرونا و اعتلا جایگاه طب ایرانی و سنتی در کشور و نهادهای رسمی است. مطلع هستم که نیروهای جوان و باانگیزه ای از جمله دکتر حسین رضایی زاده نیز در زیرمجموعه طب ایرانی و تحت هدایت دکتر شمس اردکانی، در حال خدمت و بسترسازی برای افزایش حضور حکما و اطبا طب سنتی در چند ماه اخیر بوده اند.

توصیه بنده به عنوان عضوی از جامعه طب اسلامی – ایرانی و کسی که چندین دهه است، تلاش کرده تا طب مکمل را به جامعه معرفی کند، به فعالین و متخصصان حوزه طب سنتی، طب اسلامی و طب ایرانی این است که با توجه به بستر موجود و شرایطی که ایجاد شده، تمرکز و توان خود را در راستای هم افزایی و ایجاد جهش در مسیر حضور فعالانه در بخش پیشگیری و درمان ویروس کرونا قرار دهند. در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، آن را جهش در تولید نام گذارده اند؛ وظیفه جامعه طب اسلامی، ایرانی و سنتی ایجاد تحول در نظام بهداشت و درمان کشور و توسعه و پیشرفت همه جانبه آن است.

اطلاع دارم که جلسات مشترکی با حضور حکماء با تجربه و متخصصین طب سنتی با محوریت دکتر شمس اردکانی در حال برگزاری است که موجب خوشحالی و امیدواری شد. امید است با اتکال به خداوند متعال و همیاری همه عزیزان فعال در طب سنتی این همکاری و همیاری محکم تر شده تا در راستای حل مشکلات درمان جامعه علی الخصوص این بیماری منحوس اقدامات موثری صورت دهند و با پشتیبانی از این حرکت، آن را تقویت کنند.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا