بیماری برص و بهق

عنوان: برص و بهق سن: 35 سال
جنسیت: زن شهر: مشهد

پرسش:

من خانمی متاهل هستم سوالی در زمینه‌ی برص و بهق داشتم شروع بیماری‌ام از ده سالگی بود. به گفته‌ی پدر و مادرم از ماندن در سرما و برف به مدت یک ساعت بوده یا از خوردن پفک. به طوری که می‌گویند من با پفک و هله هوله بزرگ شده‌ام. ارثی هم نمی‌باشد. بیماری از اطراف چشم و در سر مفصل ها مثل مچ پا، آرنج، لگن، زانو ها، پشت پا، وسط جناق، پشت و جلوی گردن شروع شده است.

تنها داروی مصرفی توسط پزشکی هندی محلولی به نام متوکسالن بود.که با زدن جوش های آبدار از قسمت پیاز موها  شروع به برگشتن رنگ دانه ها کرد و به علت کم یابی دارو بیماری برگشت کرد و در همان پانزده سال پیش دیگر نتوانستم مثل آن محلول را پیدا کنم. سپس در سال 85 در فصل بهار خارشی به بدن من افتاد و تمام بدنم را یک دست سفید کرد. در بعضی قسمت های قدیمی تر پوست سفید تر و مو ها سفید شده یا ریخته است. زیاد شدن این بیماری در فصل بهار موقعی که علف ها از زمین می رویند است و با زدن دانه های آبدار(مثل پشه گزیدگی) و خارش و ترکیدن آنها همان قسمت شروع به سفید شدن می‌کرد. الان من مشکل زیادی ندارم و فقط قسمت های قدیمی تر مثل اطراف چشم سفید تر هستند و می‌خواهم از شما کمک بگیرم و ببینم اگر درمانی دارد مرا راهنمایی کنید و آیا دوباره دچار دو رنگی پوست صورت نمی شوم.آیا از روش درمان لیزری می‌توان استفاده کرد و به دیگر جاها سرایت نخواهد کرد. درضمن من با سوزن پوست خود را تست کرده‌ام و گزش را احساس می‌کنم.

پاسخ :

  • تستی که انجام داده‌اید نشان می‌دهد مشکل بهق است و قابل درمان است اما نه به راحتی.
  • فعلاً تا سه ماه بجای آب، عرق شاهتره مصرف کنید.
  • بعد از سه ماه بر اساس نتایج درمانی طرح بعدی خدمتتان بیان می‌شود.
منبع: کتاب پرسش و پاسخ حکیم دکتر روازاده

پرسش و پاسخ

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام من نمیدونم بهق یا برصه ولی لکه های سفید روی بدنم پخش شده و بعضی جاها مثله نوک انگشتام و آرنجم مثل سکه سفید هست، بیماریم ثابت بود تاوقتی رفتم دکتر گیاهی و نشادر باعسل روی موضع مالیدم و شربتهایی مثله ضد سودا خوردم روغن بنفشه مالیدم و اسفند خوردم، بهرحال اونها رو بعد ۶ ماه قطع کردم و ۸ ماه قهوه گانودرما خوردم که جواب نداد و الان نمیدونم چکار کنم چون خیلی ناراحتم ودنبال درمان انشالله

    1. هوالشافي
      با سلام و احترام
      به طبیب طب ایرانی اسلامی مراجعه کنید
      تلفن مطب جهت اخذ وقت ويزيت: 02166425483
      آدرس مطب: تهران – خيابان جمهوري اسلامي – بين خيابان گلشن و پيروز (چهار راه ياسري) – شماره 1229
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا