توصیه بهداشتی: تدابیر مربوط به بیماران سرطانی

بیماران سرطانی با رعایت تدابیر ذیل می توانند به بهبود وضعیت شان بسیار کمک نمایند. ضمناً در صورتیکه تمایل دارید تحت درمانهای طب سنتی قرار بگیرید با همه مدارک پزشکی با هماهنگی قبلی به مطب مراجعه نمایید.
1-    تغذیه سالم داشته باشید و مخصوصاً آب، نمک و روغن سالم مصرف نمایید و از مصرف غذاهای کارخانه ای به علت دارا بودن مواد نگهدارنده و افزودنیهای شیمیایی بپرهیزید. 2-    از غذاهاي سودازا مثل گوشت گاو، عدس، بادنجان، كلم، قارچ، سوسيس، كالباس، كنسرو، سيب زميني، نوشابه، پيتزا و … به شدت پرهيز نمايید. منع سودازاها را نیز رعایت کنید که در مطلبی در قسمت توصیه های بهداشتی سایت  تحت عنوان “توصیه بهداشتی منع سودازاها و توصیه هایی برای سودایی ها”
درج شده است.
3-    از هر غذايي كه خون را غليظ كند مثل غذاهای خیلی چرب و غذاهاي سرخ كرده و سس و ماكاروني پرهيز كنند و یا مقدار خيلي كم مصرف شود.
4-    بايد غذاهايي مصرف شود كه خون سالم توليد كنند. از ميان گوشتها، گوشت بره گوسفند و بزغاله، گوشت پرنده ها مثل گنجشك و كبد و بلدرچين بسيار مناسب است تا هم خون صاف توليد كند و هم تقويت شويد.
5-     اكثر ميوه های شیرین مفيد است، ميوه هاي ترش مصرف نكنيد. كلاً چيزهاي ترش مثل زرشك و آلبالو و ساير ترشي ها برای شما مضر مي باشند. مصرف انار را قوياً توصيه مي كنيم اما ترش نباشد.
6-    مصرف سوپ و آش جو با سبزيهاي خنك مثل گشنيز و خرفه و اسفناج و كاهو بسيار مفيدند.
7-    از ميان حبوبات نخود زياد مصرف كنيد.
8-     عسل را هر روز در برنامه غذايي خود قرار دهيد.
9-    پسته و بادام و فندق و گردو در حد اعتدال و به صورت تازه مصرف كنيد.
10-     هر روز آب هويج و آب سيب یک لیوان مصرف نمایید.
11-    كاهو و اسفناج و سبزي خرفه و گشنيز نافع و مناسب هستند.
12-    ماء الشعیر طبی (آبجو) برایتان خیلی مفید است.
13-    دم كرده گل گاوزبان با ليمو عماني و عسل هر شب يك ليوان ميل كنيد.
14-    حتماً بايد معده اصلاح شود. غذا را خوب بجوید، آب و نوشيدني وسط غذا نخورید. اول و آخر غذا كمي نمك ميل كنید.
15-    در صورتيكه يبوست هم دارید هر روز صبح يك ليوان خاكشير با آب داغ و عسل ميل كنید.
16-     سياهدانه، رازيانه و آويشن را آسياب كرده بعد از هر غذا يك قاشق چايخوري ميل كنید.
17-    حرارت كبد را با خوردن عرق كاسني پايين بياوريد. عرق كاسني را قبل از هر غذا ميل كنيد.
18-    مسائل عصبي و فشارهاي روحي را در نظر بگيريد و رفع نماييد. باید اطرافیان صميمانه به شما محبت كنند و محبت خود را در كلام و سخن ابراز نمايند. تفريح و رفتن به طبيعت و مسافرت را فراموش نكنيد. فضاي زندگي خانه را فضايي آكنده از شادي توأم با معنويات بنماييد. در صورتيكه اختلال خواب و يا استرس عصبي وجود دارد هر شب دم كرده گل گاوزبان و سنبل الطيب ميل کنید.
19-    در صورتیکه شیمی درمانی شده اید، برای رفع اثرات آن توصیه می گردد  با توجه به اینکه شیمی درمانی باعث افزایش حرارت و خشکی بدن می شود، مصرف آب انار و آش جو برای کاستن از عوارض آن مفید است. تغذیه سالم داشته باشید و از خورشتهای با گوشت گوسفندی میل نمایید. عسل فراوان بخورید.
20-    یکی از داروهای بسیار مفید برای شما ماءالجبن (آب پنیر) است. هر روز صبح ناشتا 2 ليوان ماءالجبن (هر نيم ساعت يك ليوان) ميل كنيد.
روش تهیه: 2 لیوان شیر را بجوشانید و در حال جوش یک قاشق سرکه خانگی به آن بزنید تا شیر ببرد. شعله را خاموش کنید و یک ساعت بعد آنرا صاف کنید، مایع حاصله را آب پنیر می گویند. (شرح کامل در قسمت فرهنگ واژگان و اصطلاحات سایت تحت عنوان “دستور تهیه ماء الجبن” درج شده است)
21-    در صورتي كه برای شما عقيقه نكرده اند حتماً گوسفندي را عقيقه كنيد. اميد به خداوند در شفاي بيماري ان شاءالله معجزه مي كند.

و اگر بیمار خانمی مبتلا به سرطان سینه است، توصیه ذیل نیز رعایت شود:

22-    در روابط جنسي دقت شود كه اگر مشكلي وجود دارد رفع شود. مثلاً اگر همسر بیمار مبتلا به انزال زودرس است درمان كند و حداقل هفته اي دو بار نزديكي داشته باشند، نزديكي مناسبي كه بیمار به اوج لذت جنسي برسد.

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    به دلیل وجود توده در سینه به مطب مراجعه کردم ولی برای دکتر روازاده وقت ندادند و فرمودند 3 نوبت باید دکتر معینی ویزیت کننند.
    آیا اینهمه تعلل برای ویزیت بیمار سرطانی درست است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. اينجا يه اشتباه إملائي وجود دارد و اين كه نبايد نوشته شود إنشا الله اين به معني خدا مخلوق لست نعوذ بالله و بايد نوشته شود ان شا الله اين به معني هر چه خدا بخ اهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا