جلوگیری کردن از ریزش مو با یک درمان طبیعی

 درخشان پور متخصص طب سنتی گفت: گل سرشوی در طب سنتی برای درمان و بهبود برخی از بیماری ها کاربرد دارد و در متون طب سنتی از آن به عنوان “طین” یاد می شود،استفاده از موادی مثل خاک که منشاء طبیعی دارند در مقابل مواد شیمیایی مناسب ترین انتخاب برای حفظ سلامت و شادابی است.

وی ادامه داد: شست‌وشوی سر با گل‌ سرشوی علاوه بر آنکه می‌تواند به تقویت و افزایش سرعت رشد تارهای مو کمک کند، اثر ترمیم‌کنندگی نیز دارد و بسیاری از آسیب‌های وارد شده به ساقه مو، را برطرف می کند ،همچنین موخوره، زخم ، جوش و برخی کهیرها با گل سرشوی قابل درمان است.

درخشان پور در جهت استفاده از گل سرشوی تاکید کرد: زمان استفاده از گل هر 10 روز یا دو هفته یک بار است، اگر گل سرشوی بیش از اندازه روی سر قرار بگیرد با خیس شدن مو و جذب آب سنگین تر شده و موجب کشش تارهای مو ،سستی ریشه و ریزش آن می شود،همچنین استفاده از گیاهان دارویی مانند کتیرا، حنا و سدر بعد از استفاده از گل سرشوی، عامل ریزش مو می باشد.

درخشان پور افزود: استفاده از گل شست‌وشو ممکن است در برخی از افراد عوارضی مانند، خشکی پوست یا حتی زخم و ضایعات پوستی ایجاد کند. برای پیشگیری بهتر است ابتدا مقداری از گل شست‌وشو سر را روی موهای خود امتحان کنید و سپس در اندازه وسیع استفاده کنید.

 

منبع:جام جم آنلاین – 14 تیر ماه 1395

tel-rizeshe-moo-h-26

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام قریب 18 سال است که دچار ریزش مو هستم و الان 36 سال دارم به طوری که وسط سر طاس و جلوی سر هم به شدت خالی شده راه حل چیست؟
    یک ماسک مو فرمودن اقای دکتر روازاده متشکل از اب پیاز و روغن و عسل. سوالم اینه که ایا این ماسک برای من راهگشا هست یا نه و اینکه چون من بشدت دمای بدنم بالاست و طبع گرمی دارم از چه روغنی باید استفاده کنم؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا