جلوی سقط جنین‌های قانونی غیرشرعی را بگیرید

? جنین‌هایی که به جرم احتمال کوتولگی محکوم به مرگ می‌شوند!

? طبق آمار در کشورمان هر روز بیش از 1000 جنین توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود 10 مورد آن قانونی است!

? در یک کشور اسلامی که اعتقاد دارد کشتن یک فرد بی‌گناه در پیشگاه الهی جرم و “قتل نفس” محسوب می‌شود، سقط جنین به‌راحتی توسط برخی از پزشکان تجویز می‌شود یا توسط خود والدین انجام می‌شود!

? مسئله دیگر “غربالگری بارداری” است؛ سندروم داون به‌عنوان مصداق “حَرَج” توسط مراجع تعیین نشده است با این حال ماده واحده سقط‌درمانی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است

? و غربالگری بارداری بر این اساس، مبنای قانونی یافته است؛‌ غربالگری غیراصولی باعث شده است نتایجی بسیار تأسف‌برانگیز برای کشورمان رقم بخورد.

? با توجه به آمار ولادت‌های سالانه که به‌طور متوسط در حدود یک‌‌ میلیون و 200 هزار تولد است، بدون هیچ‌گونه غربالگری، 1200 نوزاد داون به دنیا خواهد آمد

? اما در زمان حاضر حدود 120 هزار مادر باردار در مرحله اول غربالگری به‌عنوان پرخطر شناسایی و برای تست‌های تکمیلی معرفی می‌شوند

? اما با توجه به هزینه بالای تست‌های تکمیلی و فشار روانی منتقل‌شده، والدین سقط غیرقانونی را تنها راه پیش‌پای خود برای فرار از احتمال بسیار ضعیف فرزند مبتلا به سندروم داون می‌بینند!

? پیش از این در گفت‌وگویی که با مدیرگروه قصاص مرکز تحقیقات قوه قضاییه داشتیم؛ وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حال حاضر، تحت پوشش “قانون سقط جنین” تخلف صورت می‌گیرد؟! گفته بود:

? “بله! از آنجا که وضعیت اسقاط جنین‌های قانونی، میزان محدودی است و در حدود 10 هزار جنین در سال است چون به اسم قانون تخلف صورت می‌گیرد با فاجعه بزرگتری روبه‌رو هستیم؛

? اشکالات متعددی متوجه این قانون است از جمله بحث حَرَج که یک بحث فقهی است در این رابطه متأسفانه دقت نشده است و قانون به‌زعم خودش از آن تفسیر کرده است،

? لیست بلندبالایی شامل 209 مورد در این رابطه تهیه شده که در آنها مصداق حَرَج قرار گرفته است!

? از جمله کوتولگی یا کوتاه بودن قد، شب‌کوری یا مراحلی که با عمل جراحی درمان می‌شود! فقها وقتی بحث حَرَج را مطرح می‌کنند منظورشان مشقت خیلی شدیدی است که عرف نمی‌تواند آن را تحمل کند.

? مشقتی که از آن تعبیر به حَرَج می‌شود، نوعاً و عرفاً غیرقابل تحمل است مثلاً براساس استفتایی، ازمقام معظم رهبری پرسیده شد، “اگر دخترخانمی به‌دلیل تجاوزبه عنف بچه‌دار شود، از باب عسر و حرج قبل ولوج روح اجازه سقط را دارد؟!

? “حضرت آقا می‌فرمایند که “این اجازه وجود ندارد”؛ دراینجا می‌بینیم با اینکه عسر و حَرَج و وحشتناک بودن این مثال در جامعه و عرف ما بسیار غیرقابل تحمل و بزرگ است، بااین حال اسقاط جنین مجازشمرده نمی‌شود.”

? مدیر گروه قصاص مرکز تحقیقات قوه قضاییه درگفت‌وگوی خود باتسنیم متذکرشده بود:

? “متأسفانه به‌شیوه‌ای غلط یا باشیطنت، یک لیست 209 موردی تنظیم شده است که البته درابتدا 60 مورد بودکه درادامه تاحدود 100 مورد و درنهایت به 209 موردرسید!

? بحث دیگرموضوع چهارماهگی و ولوج روح است؛ فتوایی که به‌صورت موردی ازحضرت آقا دراین باره گرفتند راجع به تالاسمی ماژور بوده است و با بی‌اطلاعی یا با شیطنت به یک ماده واحده تبدیل شد‌ه است؛

? درفتوای رهبری حتی به 4ماهگی اشاره نشده است و ایشان قبل از ولوج روح، سقط رابا شرایطی مطرح می‌کنند که به این سادگی هم حاصل نمی‌شود؛

? در ماده واحده مذکورقبل از ولوج روح در درون پرانتز به 4ماهگی اشاره شده است، در زمان حاضر تاچهارماهگی مجوزسقط صادر می‌شود!”

? همچنین پیش از درقالب استفتایی از دفتر استفتائات مقام معظم رهبری سؤال شده بود:

? “درانتظار تولد نوزاد هستم، دکتر گفته است که وجودریسک سندرم داون باآزمایش مشخص خواهد شد و نتیجه آزمایش 90 درصد قطعی است!

? درصورت اثبات نقص و مرض یادشده سقط بچه چه حکمی دارد؟علاوه بر این‌که با آزمایش هم ممکن است بچه سقط شود!

? دراین صورت چه‌کسی مسئول خواهد بود؟ دکتر پیشنهاد می‌دهد و درصورت موافقت انجام می‌دهد.”

? پاسخ دفتر استفتائات مقام معظم رهبری به این سؤال: “ناقص‌‌الخلقه بودن جنین، مجوّز شرعی برای سقط جنین حتی قبل از ولوج روح درآن محسوب نمی‌شود.”

? با وجود حکم صریح فقهی مقام معظم رهبری و اکثرمراجع عظام تقلید مبنی برممنوعیت شرعی انجام سقط جنین به بهانه‌هایی مانندتشخیص احتمالی سندرم داون، کوتولگی، ناقص‌الخلقه بودن جنین، شب‌کوری و …

? متاسفانه در حال حاضر مجوز قانونی برای سقط جنین در چنین مواردی از سوی پزشکی قانونی صادر می‌شود!

[/box]

ش


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا