حسینی کیا: فعالان طب سنتی مستندات درمان کرونا را ارائه کنند

نماینده مردم سنقر در مجلس یازدهم با اشاره به درخواست دکتر روازاده به وزارت بهداشت درخصوص درمان سنتی کرونا گفت: اگر فعالان طب سنتی مستنداتی مبنی بر درمان کرونا دارند و آن را ارائه کنند، مجلس حتما به عنوان وکلای ملت آن را پیگیری خواهد کرد.

 در شرایط اپیدمی کرونا استفاده از شیوه های درمانی مختلف برای بهبود این بیماری، مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

بر همین اساس دکتر حسین روازاده طی نامه ای خطاب به وزیر بهداشت مبنی بر استفاده از روش های طب سنتی برای درمان کرونا و استفاده از بُخور جوش شیرین درخواستی ارائه کرده که با اقبال مواجه نشده است. درخواستی که با توجه به جایگاه طب سنتی در کشور و پیشینه دیرینه این طب، می تواند گره گشا باشد. اهمیت طب سنتی به عنوان مکملی برای درمان، اکنون بر کسی پوشیده نیست. در همین زمینه پای گفتگوی کوتاهی با دکتر سید جواد حسینی کیا، منتخب مردم در مجلس یازدهم و از اعضای فراکسیون طب سنتی مجلس دهم نشستیم و نظر او را در این زمینه جویا شدیم.

 شما به عنوان نماینده مردم و فعال حوزه طب سنتی چطور می توانید از طب ایرانی و اسلامی در کنار طب نوین به عنوان درمان کمکی در شرایط وجود کرونا و درمان های گران این بیماری، مطالبه داشته باشید؟

ببینید قطعاً اگر آزمایش هایی در خصوص درمان های سنتی کرونا انجام شده و به مجلس ارائه شود، مجلس این مطالبه را برای ورود چنین آزمایشاتی در چرخه علمی از وزارت بهداشت خواهد داشت؛ چرا که با قدمت دیرینه ای که طب ایرانی و اسلامی در ایران دارد این ظرفیت وجود دارد تا ضمن کمک به جامعه پزشکی، بتواند راه درمانی برای بیماری ها خصوصاً در شرایط فعلی و بیماری کرونا پیدا کند.

ولی هنوز مستنداتی مبنی بر آزمایش و درمان کرونا توسط این طب به دستمان نرسیده و هنوز نمی دانیم که در حوزه طب سنتی درمانی برای این بیماری صورت گرفته باشد، اما قطعاً طب سنتی قابلیت درمان بیماری های بسیاری را دارد. همانطور که مطرح شد اگر فعالان این حوزه مستنداتی مبنی بر درمان کرونا دارند و آن را ارائه کنند مجلس حتماً به عنوان وکلای ملت آن را پیگیری خواهد کرد.

وقتی هنوز هم کتاب های بوعلی سینا بعد از چند قرن مورد توجه است و حتی در دانشگاه های دنیا تدریس می شود، حاکی از آن است که دیگران جایگاه طب ایرانی و اسلامی را بهتر از خود ما درک کرده و در حال عمل به آن هستند.

 

 باتوجه به آنچه گفتید به نظرتان طب سنتی می تواند در کنار طب نوین و مکمل آن، خصوصاً در درمان بیماری های همه گیر قرار بگیرد؟

به اعتقاد بنده هر دو ظرفیت مستقل بودن را دارند ولی اگر طب سنتی و نوین مکمل باشند اطمینان خاطری ایجاد کرده و به توسعه آن بین عموم، کمک می کند.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا